Hej,
Har slebet gulvet i kælderen inden lægning af klinker. Dog har nogle af disse rum en støbt kant som er malet. Kunne ikke komme til den med fleks. Hvordan kunne man mattere den da den var meget hård at bryde op. Overvejede at lægge klinker så tæt som muligt og derefter male denne i stedet. Hvordan ville I have gjort det? Tips ønskes.
Billede af et støbt trin i en kælder, delvist malet med spraglet maling, omgivet af et slebet betongulv med synlige spartelmærker.

Hej! Så du vil egentlig have den væk? Den kan vel slås bort, hvis du vil. Hvad for en maskine havde du? Måske skulle du bare leje en større.

BirgitS
S Snickarkirre sagde:
Hej! Så du vil egentlig have den væk? Den kan sikkert fjernes, hvis du vil. Hvad havde du for en maskine? Måske skulle du bare leje en større.
Er du sikker på, at det ikke er en del af en sula under væggen?

BirgitS BirgitS sagde:
Är du sikker på at det ikke er en del af en sula under væggen?
Ja, ret sikker da man ser den fra siden at den er appliceret efter gulvet. De lavede sådanne når det var risiko for væde. Der findes en sådan i den gamle garage del også (underjord i dag)

Senest redigeret:
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
S Snickarkirre sagde:
Hej! Så du vil egentlig have den væk? Nok kan den hugges væk, hvis du vil. Hvad havde du for maskine? Måske skulle du leje en større bare.
Ja brugte bare en Makita med slagjern. Ja suk, jeg havde helst undgået det, hvis jeg vidste, at den bare løsrev sig og ikke lavede en fordybning så.

Dette fik jeg fjernet med Makitan:crysmile:

En væg eller overflade med ru beton og revner efter at have fjernet materiale ved hjælp af en Makita-boremaskine.

Jeg har ingen idé om det er det eller ej. Men ser præcis ud som du siger, at den er støbt efterfølgende.

Ja du, gammel beton kan være forfærdeligt hårdt. Lej en hilti 1000 så er den der væk på nul tid. Der er jo risiko for, at det slår lidt ud nogle steder, men det kan du bare spartle igen med ardex a31 eller lignende, som tørrer hurtigt, så du kan lægge klinker bagefter (y) Det er nok lige så godt at fjerne den nu, ellers vil du nok bare irritere dig over den senere.

• Synes
Mattias_Jo1
  • Laddar…
S Snickarkirre sagde:
Jeg har ingen anelse om det er det eller ej. Men ser præcis ud som du siger, at den er støbt efterfølgende.

Ja du, gammel beton kan være frygteligt hårdt. Tag ud og lej en hilti 1000, så er den væk på nul tid. Der er jo risiko for, at det slår lidt ud nogle steder, men det kan du bare spartle igen med ardex a31 eller lignende, som tørrer hurtigt, så du kan lægge klinker bagefter (y) Det er nok lige så godt at fjerne den nu, ellers vil du nok bare blive irriteret over den senere.
Ja, det bliver nok sådan..måske tage en 50mm mejsel så.

Jo de kan nok være smart. Man plejer at få med en smal og en bredere mejsel så får du teste dig frem. Held og lykke!

• Synes
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.