Vi er nyindflyttede siden et år tilbage og er nu begyndt at kigge på altanerne. Træet er meget udtørret, et sted er det desuden helt rådskadet. Jeg undrer hvad vi skal erstatte med?

Mavefornemmelsen siger, at jeg burde købe almindelige reglar i samme størrelse og derefter male dem ordentligt inden jeg udskifter dem. Eller er det bedre at erstatte med imprægneret og male dem til foråret?

Hvorfor har malingen sluppet som den har? Antager at træet var for vådt. Er det reglar eller imprægneret der er blevet anvendt tidligere?

Taknemmelig for alle svar!! :D

• Billede af en balkon med træpaneler og gulv, nogle brædder virker slidte. En malerulle og plantekasse ses på gulvet, omgivet af skovudsigt.
  • Gråt og slidt trægelænder med afskallet maling og hængende lyskæde under sollys.
  • Svært beskadiget trærækværk på balkon med afskallet maling og synlig råd, træfibre er eksponeret og solen kaster skygger på jorden nedenunder.
  • Billede af en balkonstruktur med udtørret og røddent træ, hvor malingen er skallet af. Ødelagte områder viser behov for reparation eller udskiftning.
  • Slidt og afskallet træ på en balkon med synlige skader og misfarvninger, indikerer tørring og mulig råd i materialet.
Hej! Ja byt ud dem. Jeg ville kigge på en eller anden overligger, så vand ikke bliver liggende. Havde valgt en svagt konveks bare. Grundolie, mal2x med god farve. Vær nøje med endetræ! Så alt selvfølgelig, sørg for at det er helt tørt, brug den rigtige skrue, skrab/slib på gammel maling, behold ikke noget råddent træ! Eventuelle sprækker kan du fugemasse med malbar akrylfuge til udendørs brug. Held og lykke!

Det betaler sig med kvalitet også. Jeg havde ikke brugt trykimprægneret men godt fyr-virke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.