Når vi fjernede panelet i gangen, viste det sig, at den tidligere ejer havde lagt gulvet efter det var sat. Dette resulterer nu i, at der er blevet en stor åbning mellem gulvet og væggen. Vi er derfor nødt til at sætte 13mm gipsplader på væggen. Mit spørgsmål: Hvordan gør man med stikkontakterne? Kan man flytte dem ud? Hvordan måler man bedst hullerne i gipsen til kontakterne?
Der findes et slags værktøj, som man sætter i eldåsen med en pig i... derefter lægger man det mod gipspladen og får en markering i den, som man kan bore efter. Findes også i en magnetisk variant (tror jeg).
Eludtagene kan flyttes ud ved hjælp af længere skruer samt afstandsring til dåse.
Jeg tror, at man skal markere gips med tomme el-dåser og ikke med kabler i.
Eludtagene kan flyttes ud ved hjælp af længere skruer samt afstandsring til dåse.
Jeg tror, at man skal markere gips med tomme el-dåser og ikke med kabler i.
Gerne holefinder, som er den magnetiske, men ellers kan man trixe det til som følgende...
* Træk skruerne i dåsen ud et stykke
* Sæt tusch på hovederne
* Tryk til med gipspladen mod dem.
* Drej således at skruerne har drejet sig 90 grader og gentag ovenstående.
Så går jeg ud fra, at man forstår, hvad man gør med markeringerne?
/Kent
* Træk skruerne i dåsen ud et stykke
* Sæt tusch på hovederne
* Tryk til med gipspladen mod dem.
* Drej således at skruerne har drejet sig 90 grader og gentag ovenstående.
Så går jeg ud fra, at man forstår, hvad man gør med markeringerne?
/Kent
Lån/køb "hole in one" (magnetiske), den ene del sættes i dåsen (med/uden ledninger i), og søgeinstrumentet føres uden på pladen. Når søgeinstrumentet kommer foran enheden i dåsen, så fastner søgeinstrumentet. Derefter er det bare at bore med dåsefræseren.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 indlæg
Hvis man køber en dåsefræser, som jo er god at have, når man skal bore i gipsvæggen, følger der en plastikdims med, som man kan sætte i dåsen. Denne plastikdims har et tydeligt centrum. Jeg målte til dette centrum og overførte målet til gipsvæggen og borede. Behøvede altså ikke løfte pladen derhen først, som med de andre metoder. Fungerede fint for mig.
Der findes afstandsringe at sætte i dåserne, så de når ud til det nye niveau.
Der findes afstandsringe at sætte i dåserne, så de når ud til det nye niveau.
Klik her for at svare