Vi planlægger at male om i vores lejlighed på 75 kvm, både indvendige vægge og loft. Vi vil hyre en maler til at udføre alt forarbejde, da det tidligere er meget dårligt gjort. Hvor lang tid kan vi regne med, at det tager at male loft og vægge?

Regn med ca 100:- kvm med to påføringer og lidt spartling

Altså ikke hvor meget det koster, men hvor lang tid det ville tage for os at male efter at maleren har gjort alt forarbejde?

En dag måske? Dæk op, spar rundt om lister/vinduer og rulle. Det tager ikke så lang tid, og hvis I er to, burde I kunne klare det på en dag med to strygninger. Skal I også male vinduer og lister, tager det længere tid.

En hel lejlighed på en dag? Skulle nok have sagt to mindst.

Det der tager en fandens tid er alt maskering og tildækning af alt, der ikke skal have farve på sig...

Lejligheden er tom, og gulvet skal lægges om efter maling, så det burde ikke tage så meget tid med alt omkringliggende arbejde såsom afdækning eller at flytte rundt på møbler.

Men kun maling af loft og indvendige vægge på 75 kvm, kan altså tage ca. 2 dage?

Du har jo tørretider og sådan at tage hensyn til også.

Stefan N sagde:
En hel lejlighed på en dag? Ville nok have sagt to mindst.
De er to personer, en som sparer og en som ruller. Det går hurtigt, desuden er det ingen større lejlighed.

Stefan N sagde:
Du har jo tørretider og så at tage hensyn til også.
Tørretiden er overhovedet ikke et problem, det er bare at begynde på omgang to, når man er kommet rundt det første. Anden omgang går desuden betydeligt hurtigere. Eftersom lejligheden er tom, og gulvene ikke behøver at blive dækket, kan jeg ikke se, at to personer skulle mislykkes med opgaven, hvis de har en dag til det. Hvis snedkerier og vinduer skal med, er det anderledes.

Robert63 sagde:
De är to personer, en der sparer og en der ruller. Det går hurtigt, desuden er det ingen større lejlighed.

Tørretiden er ingen som helst problem, det er bare at begynde om igen på omgang to, når man er kommet rundt det første. Den anden omgang går desuden betydeligt hurtigere. Eftersom lejligheden er tom og gulvene ikke behøver at dækkes, så kan jeg ikke se, at to personer skulle mislykkes med opgaven, hvis de har en dag til rådighed. Hvis snedkerarbejdet og vinduerne skal med, er det anderledes.
Så længe det er samme farve gennem hele lejligheden. Skal det være forskellige farver i forskellige rum, tager det længere tid.

Men jeg er enig med dig, man når det på en dag. På en lang dag når man det på en mand.

Fjojtmehmet sagde:
Så længe det er samme farve gennem hele lejligheden.
Skal det være forskellige farver i forskellige rum, tager det længere tid

Men jeg er enig med dig, man klarer det på en dag.
På en lang dag klarer man det med en mand
Det spiller ingen rolle, om det er forskellige farver i rummene, man får alligevel et brud ved dørkarme. Derimod kan det være en god idé at have en rulle/pensel per kulør i så fald.

BirgitS
Eftersom TS spørger om tiden kan det vel betyde, at TS med partner er nybegynder, og det kan tage betydeligt længere for en nybegynder, der skal lære at tage passende mængde maling på rullen og hvordan man stryger malingen ud på en god måde. Tænk på, hvordan det var første gang I malede vægge i stedet for, hvor hurtigt I gør det nu om dage.

Mange tidsoptimister her ��
Jeg ville nok lægge et par dage til.
En dag fungerer ikke engang for en professionel maler...
Specielt ikke hvis lofterne skal males 2 gange.
Kan også anbefale at dække gulvene!
Det er betydeligt nemmere end at skrabe malingsspildet væk, som skal fjernes, inden du lægger det nye gulv☺

• Synes
ByggarenEmil
  • Laddar…
BirgitS sagde:
Eftersom TS spørger om tiden kan det vel betyde, at TS med partner er nybegynder, og det kan tage betydeligt længere tid for en nybegynder, der skal lære at tage passende mængde farve på rullen og hvordan man stryger farven ud på en god måde. Tænk på, hvordan det var første gang I malede vægge i stedet for, hvor hurtigt I gør det nu.
Det var absolut en god pointe, selvfølgelig kan det spille en rolle.

MangePainter sagde:
Mange tidsoptimister her ��
Skulle nok lægge et par dage til.
En dag fungerer ikke engang for en professionel maler..
Specielt ikke hvis lofterne skal males 2 gange.
Kan også anbefale at dække gulvene!
Det er betydeligt nemmere end at skrabe malingsspildet, som skal væk, før du lægger det nye gulv☺
Arbejder du kommunalt :)
Du synes helt at have glemt, at forarbejdet er gjort, og at intet skal dækkes, snedkerarbejde indgår heller ikke. Det eneste der tager tid, er sparlaus, men det er ingen større lejlighed. Kan du forklare, hvad det er med lofterne, der tager så lang tid? Og hvorfor skal malingsspildet væk, inden gulvet lægges? Hvis man spilder lidt mere, er det bare at smøre det ud.

En professionel maler gør det der på en dag, med forbundne øjne. Hvorfor jeg er så sikker, skyldes, at jeg har et godt referenceeksempel at læne mig op ad.

75 m2 kunne jeg godt tænke er en 3-værelses.
Nej, jeg arbejder ikke kommunalt. Men vil gerne efterlade et godt stykke arbejde! Og det kan ingen gøre med lukkede øjne og en dags arbejde!
Hvis vi tager fx alcro s loftfarver (som jeg selv bruger),
Så er tørretiden betydeligt længere end en vægfarve, jeg ville aldrig risikere at male lofterne 2 gange på samme dag, da der er stor risiko for, at de bliver plettede.
Så bør loftvinklen også gerne være tør, inden man begynder at male med vægfarven.
Selvfølgelig kan man løbe rundt og tørre al maleriplask.
Men jeg mener selv, at det går hurtigere at dække gulvene, der vil blive en del plask, hvis man skal male både vægge og lofter 2 gange! Men det er op til TS!
Gulvsokler og vindueskarme bør også dækkes ind, hvis de sidder oppe, der bliver altid en malingsdis efter rullen.

• Synes
ByggarenEmil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.