Hej!
skal have fat i en hvid plade med målene 160x38cm. Har tidligere skåret en plade til og sprayet den hvid, men det blev ikke hårdt nok, fuld af mærker efter flittig brug i julen.. Pladen ligger på tre køkkenoverskabe, der bruges som "sideboard", og skal kunne tåle tung belastning. (Skåle fyldt med frugt f.eks.)
tænkte derfor, at jeg ville købe en lamineret/folieret plade. Dog er det kun en side (den ene langside), der vender mod væggen, de øvrige tre sider er synlige. Dette gør at jeg kun kan skære den på en side..
overvejer at købe en skrivebordsplade på IKEA for 600kr, der er 160x80cm og skære den til. Er lidt bange for, at snittet bliver grimt...
tips??
skal have fat i en hvid plade med målene 160x38cm. Har tidligere skåret en plade til og sprayet den hvid, men det blev ikke hårdt nok, fuld af mærker efter flittig brug i julen.. Pladen ligger på tre køkkenoverskabe, der bruges som "sideboard", og skal kunne tåle tung belastning. (Skåle fyldt med frugt f.eks.)
tænkte derfor, at jeg ville købe en lamineret/folieret plade. Dog er det kun en side (den ene langside), der vender mod væggen, de øvrige tre sider er synlige. Dette gør at jeg kun kan skære den på en side..
overvejer at købe en skrivebordsplade på IKEA for 600kr, der er 160x80cm og skære den til. Er lidt bange for, at snittet bliver grimt...
tips??
Jeg købte en måltaget plade til relativt ok pris hos Hornbach. Alt er blot et spørgsmål om, hvad det får koste.
Det er muligt at lave pæne snit selv, hvis man vil og er lidt fingersnild, selv på en Ikea-plade. Hornbach, Bauhaus etc har jo også kap/sav, så du kan jo købe en "billigere" standardplade og få skåret den til på den ene side af dem.
Det er muligt at lave pæne snit selv, hvis man vil og er lidt fingersnild, selv på en Ikea-plade. Hornbach, Bauhaus etc har jo også kap/sav, så du kan jo købe en "billigere" standardplade og få skåret den til på den ene side af dem.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 indlæg
Hvis du tager til bræddehandlen og køber en lamineret hyldeplade og beder dem skære den til i ønsket mål i deres skæresav, får du en fint snit. De sælger også kantliste, du kan anbringe på den kortside, der bliver skåret, hvis de ikke har hylder, der er præcis 1600 mm.
Hvilken bræddegård? Bauhaus har kun store plader, som sælges i stk ikke m, hvilket gør det meget dyrt.. Kan tjekke Beijer i morgen..Asgarvad sagde:
Bliver nok ikke helt den finish, jeg er ude efter.. Tror desuden, at pladen er i spånmateriale og så kræves spartel el.lign. før maling, nej bliver for besværligt..ZipLock sagde:
Til laminerede plader findes der kantlister, som limes eller stryges fast med strygejern efter at de er skåret. Bliver ligesom færdigkøbte plader, der er kantede rundt om, hvis savningen er blevet helt lige.
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...hyllplan/hyllplan-folierat-mdf/09099/kantlist
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...hyllplan/hyllplan-folierat-mdf/09099/kantlist
godt!thomas33 sagde:
kan spontant sige, at jeg er lidt skeptisk, finish og byggmax plejer at være lidt sådan, og så varme på kanslist..
MEN dette skal jeg nok prøve! Tak!!
Sådanne kantlister følger med til Ikeas bordplader for at skjule din savning. Har monteret nogle sådanne, og det plejer at blive godt.
Er du skeptisk over for Byggmax kantliste, så findes de hos de fleste byggemarkeder. Dog tror jeg ikke, der er nogen større forskel på dem.
Held og lykke...
Er du skeptisk over for Byggmax kantliste, så findes de hos de fleste byggemarkeder. Dog tror jeg ikke, der er nogen større forskel på dem.
Held og lykke...
Klik her for at svare