Hej
Min kæreste har købt løsvægt fransk træskrue på Bauhaus, ser blank ud. Han mener, at skruen er galvaniseret, så jeg forstår, at den er elforzinket. Hvad jeg forstår, er, at elforzinket skrue slet ikke holder lige så længe som varmgalvaniseret. Er der nogen, der ved, hvad mærkningen er på franske skruer i løsvægt på byggmax? Og hvad er forskellen på de forskellige mærkninger på varmgalvaniserede skruer? Vi er i gang med at bygge en træterrasse.

Rickard.
Er den meget blank og "fin" er den elforzinket og da er den ikke egnet udendørs og absolut ikke egnet i nærheden af trykimprægneret.

Er den mat og lidt frammig i farven og lidt grov i overfladen er den varmforzinket og det er en betydeligt bedre beskyttelse. I dag findes der dog bedre skruer at vælge end franske med mere passende rustbeskyttelse til at være i kontakt med trykimprægneret.

Med det sagt så holder varmforzinket længe hvis det ikke er i en ekstremt udsat miljø.

• Synes
toolman77
  • Laddar…
Alle franske skruer jeg har set har været varmforzinkede. Så tror jeg ikke, at der er nogen større forskel i praksis mellem varmforzinket og galvaniseret i de dimensioner.

Tak for svaret. Den er blank, elforsinket præcis som jeg troede. Er der nogen forskel på varmgalvaniserede franske skruer? Har de forskellige korrosionsmærkninger eller er det bare at tage hvilken som helst? Også de billige fra Biltema?
Rickard. Rickard.ag sagde:
Er den meget blank og "fin" er den elforsinket og så er den ikke egnet udendørs og absolut ikke egnet i nærheden af trykimprægneret.

Er den mat og lidt frammig i farven og lidt grov i overfladen er den varmgalvaniseret, og det er en betydeligt bedre beskyttelse. I dag findes der dog bedre skruer at vælge end franske skruer med mere passende rustbeskyttelse for at være i kontakt med trykimprægneret.

Med det sagt så holder varmgalvaniseret længe, hvis ikke det er i en ekstremt udsat miljø.

useless useless sagde:
Alle franske træskruer, jeg har set, har været varmgalvaniseret. Så tror jeg ikke, der er den store forskel i praksis mellem varmgalvaniseret og galvaniseret i de dimensioner.
Har fundet den guide. Der ser ud til at være stor forskel på disse to overfladebehandlinger.

• Tre skruer med forskellige zinkbelægninger og passivering; gul, gul kromatering og blåpassivering, sammenligner resultater af overfladebehandlinger.
  • Synes
cpalm
  • Laddar…
Det er ikke så, at de er i rustfrit stål da? Det er også blankt, men måske noget "gråere" i farven.

M Markus P sagde:
Det er ikke sådan at de er i rustfrit stål vel? Det er også blankt, men måske noget "gråere" i farven.
Virker ikke sådan, han siger at de er galvaniserede. Og prisen er ret lav, rustfrie er nok dyrere. Bauhaus's hjemmeside viser varmgalvaniserede C3 og Biltemas ser også ud til at være C3. Undrer om det er nok eller man skal lede efter C4

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.