Jeg er for nylig flyttet til en villa i et ret tæt boligområde. Der er ret meget trafik omkring huset.
Jeg oplever dette som lidt forstyrrende, da det høres meget tydeligt ind.
Husets facade består i dag af aluminiumpanel og går i tankerne at skifte det til træpanel.

Kan det forbedre lydisoleringen?

Forstår at vinduer er en stor synder, men vi har installeret nye 3-lags vinduer mod vejen og skal efterhånden skifte alle vinduer.

L
Et ældre hus du har alu-panel popis på 70'erne, ny panel ok, men du må nok isolere mere kun panel fikser ikke lyden, er det lyd eller vibrationer der høres, vibbrar kan transportere sig lidt hvordan som helst i husets stamme og vægge.

L Liteavvarje sagde:
Et ældre hus du har alu-panel popis på 70'erne, ny panel ok, men du må nok isolere mere
kun panel fixer ikke lyden, er det lyd eller vibrationer der høres, vibrationer kan transportere sig lidt hvordan som helst i husets konstruktion og vægge
Det er tilægsisoleret under panelet.
Min tanke er at fjerne alupanelet, lægte op så der bliver en luftspalte og træpanel på det. Evt. kunne man sætte 45mm isolering hvis det gør en stor forskel i lydisolering.

Det er en kombination af vibrationer i huset og direkte lyd. Det er mest lave frekvenser jeg oplever forstyrrende.

L
Hvordan oplever naboerne vibber, hvordan er vejen udenfor, blød hård i bunden, er det når lastbiler kører forbi eller altid ved trafik, det jeg tænker på om det ville hjælpe med iso + panel eller bare panel, der er mange faktorer, der spiller ind ved følelse af lyd

Har ikke talt med dem om det endnu. Så jeg ved ikke.
Kan ikke svare med hensyn til vejens opbygning. Det er en asfalteret vej, som har eksisteret længe.
Al trafik kan høres ind. Der kører ikke så mange lastbiler forbi vores hus, men når fx skraldebilen kører forbi, larmer det ret meget i hele huset.
En lille smule væk. (Ca. 150-200 m) væk går en større og mere trafikeret vej, den kan også høres ind, især i dagtimerne. Der også, kun lavfrekvent lyd.

L
Tal med naboerne først, så du får lidt mere på benene så at sige, om det er noget generelt i området.

L Liteavvarje sagde:
Tal med naboerne først, så du får lidt mere på det rene, så at sige, om det er noget generelt i området
Det vil jeg gøre. Tak for svarene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.