Bygger skråningsvilla og tænker have et biografrum i skråningsetagen. Tænkte først isolere rummet, men nu skal jeg have isoleca blokke og kan derfor ikke isolere af fugtårsager. Eller? Min tanke var, at jeg skulle dobbeltregne, så biografrummets væg ikke har nogen fysisk kontakt med leca-væggen og så have isolering imellem + dobbelt gipsplader.  :-/
Tips tips..

galleri.php
 
Draven sagde:
Bygger skråningsvilla och tænker have et biorum i skråningsetagen. Tænkte først isolere rummet men nu skal jeg have isoleca blokke og kan da ikke isolere på grund af fugt. Eller? Min tanke var at jeg skulle dobbeltregel så biorumvæggen ikke har nogen fysisk kontakt med leca væggen og så have isolering imellem + dobbelte gipsplader.  :-/
Tips tips..

[bild]
Brug 45 mm isolering så skal der ikke være nogle voldsomme problemer. Eller så isolerer du kun 50% af væghøjden, det er nok til at tage sig af de indre resonanser i væggen.

Ecophone panelet har du det for at få LEDE system eller?

Skulle nok skitsere en lydfælde ved ventilationen også, hvis du tænkte køre hårdt på mener jeg....

Kommer du køre flere surround højttalere end 2 i systemet? bare som et spørgsmål sådär?

Personligt ville jeg, hvis jeg fik bestemme, måske finde noget diffuserende til bagvæggen også. Og måske endnu mere seriøse membranabsorbenter på sidevægge pro professionelt...

Flot skitse for resten....Men hvad har du for lofthøjde?
Interesseret som man er:-)
 
45mm isolering og luftspalte mener du, hvordan ville din væg have set ud?
Isoleca-luftspalte-45mm-gips?

En fyr der sælger isoleca blokke forstod ikke hvorfor jeg ville isolere yderligere, og mente at fugtrisikoen øges betydeligt, så spørgsmålet er hvordan man skal gribe det an...
Det havde været godt at kunne lytte i og udenfor rummet inden det er bygget.. :-/

Loftet er 2,4m hvor jeg tænkte at have echo loft (fik fat i et rigtig nice excelark hvor det bare er at indtaste rummets mål for at få en god frekvenskurve). Og panelet ved biograflærredet er for dæmpning strækker sig 1m på hver side så frontene kommer med.
Der hvor ventilen går ud har den nærmeste nabo over 300m dertil ;D.
Jeg vil have 4 surround højttalere fik fat i et par Plackpearl som passer ypperligt i mit tilfælde ;D.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.