Vi har en lidt for støjende ventilator (som tilhører Nivell-gulvet), som jeg tænkte at lydisolere lidt bedre end nuværende halvdårlige forsøg.

På Biltema findes https://www.biltema.se/bil---mc/biltillbehor/ljudisolering/ljuddampningsplatta-2000017199

1

(og alternativt https://www.biltema.se/bil---mc/biltillbehor/ljudisolering/ljuddampningsplatta-2000018990)

Er denne ok at bruge også indendørs?

Hvordan skærer jeg bedst til pasformen? Almindelig morakniv eller sav eller machete? Det behøver ikke at være pænt, men lige kanter giver enklere montering og måske også bedre lydisolering.

Disse dæmper mest luftbåren lyd, så det passer godt på indersiden af en lydhætte. På resonansoverflader sætter man passende smeltefolie.

Og de fungerer fremragende indendørs.

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Disse dæmper mest luftbåren lyd, så de er velegnede til indersiden af en lydhætte. På resonante overflader påføres smeltfolie.

Og de fungerer fremragende indendørs
Toppen!

Jeg havde tænkt mig at beklæde ventilatoren med lydisoleringspladen, netop for at dæmpe den luftbårne lyd. (Jeg har testet med en stor pude, og det bliver betydeligt mere stille.)

Smeltfolie bliver nok perfekt mellem ventilatoren og pladen, som ventilatoren er monteret på! Hvordan monterer man bedst ventilatoren vertikalt?

Kan du ikke tage nogle billeder og skitse, hvordan du har tænkt dig. Jeg har lidt svært ved at forestille mig, hvordan det ser ud.

• Synes
Toppentuppen
  • Laddar…
Meget lyd som kommer fra ventilatorer er strukturlyd, så hæng ventilatoren op med gummiklodser og brug flexrør eller lignende før og efter ventilatoren, derefter støjer forskellige ventilatorer forskelligt meget.

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Kan du ikke tage nogle billeder og skitsere, hvordan du har tænkt dig det. Jeg har lidt svært ved at forestille mig, hvordan det ser ud
Jeg kan tage nogle billeder på søndag og lægge dem op her. Jeg vender tilbage.

Er der nogen, der har tips til passende gummiklodser til en kanalventilator?

Har isoleret alt muligt med isolering, typ den fra Biltema. Har prøvet det meste at skære den med, men er kommet frem til at en saks fungerer bedst.

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Hvordan gik det for dig med dette? Jeg har en ordentlig fläkt til mit ventilerede undergulv, men tror det meste af lyden kommer fra den strømmende luft (brus) og ikke så meget fra fläkten.

Det blev halvgodt resultat.

Hvis man kan, bør man måske bygge alt ind bag gips, dobbelt lag. Men min ventilator sidder så underligt, at det ikke fungerer for mig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.