Hej
Jeg har brug for en lydisoleret inspektionsluge, der er ret stor.
Finder egentlig ikke nogen passende. Jeg har overvejet at sætte en indvendig dør ind, men den er unødvendigt stor og ser lidt mærkelig ud.
Lugen behøver at være ca. 1000x1000mm
Er der nogen af jer, der har nogle tips?
Lydisoleringen bliver ikke bedre end det svageste led i konstruktionen. Med dette sagt skal servicelugen og dens tætning vise samme lydisolering (Rw) som den omsluttende væg. Er væggen fx 2 lag gips, kan lugen laves af 2 lag gips men med overlap, tænk trapezbor. Læg lidt mere info op, så kan jeg vise, hvordan du skal gøre.
Ja, havde tænkt 2 lagers gips på en skillevæg, der endnu ikke er lavet. Væggen vil blive placeret foran el/ventilation/netværksinstallationer, så jeg har brug for at have 2 stk. 1x1m inspektionslemme på denne væg, som i alt er ca. 3m lang. Dette rum har også forbindelse til ventilations-/varmepumperum, derfor lydisoleringskravet. Så 2 stk. 1x1m åbninger i en ny væg, som jeg nu skal bygge, hvor man nemt kan åbne, og at det bliver pænt og stille i rummet
Hej
Lidt sen spørgsmål men nu er det tid. Er der nogen der har tips til en god måde at lukke/låse fast lugen? Helst noget der ikke stikker ud for meget. Har ledt lidt efter sådanne beslag man har til visse apparatskabe med en slags trekant i midten. Ved nogen hvor der findes stort udvalg af det eller om I har andet tip.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.