Nissens Nissens sagde:
Præcis, og den enkleste løsning er jo, at fruen ikke skriger. Mener du, at der er flere problemer?
Ud fra deres situation er lydisolering den bedste løsning. Hvilke eventuelle andre problemer der måtte være, må du få svar på fra fruen.

Kunde: Jeg vil købe en bil.
Bilsælger: Nej, du kan gå i stedet.

• Synes
  • Haha
kuwi og 13 andre
  • Laddar…
Tænk også på gulve og lofter. Vi har et gammelt hus med kun kutterspån i bjælkelaget, og det er meget lydt mellem etagerne. Det er meget mere lydt gennem gulvene end gennem de solide plankevægge. Allerværst er det nedad, dvs man hører snak, kontorstol der rulles osv. meget tydeligt til etagen nedenunder.

I moderne huse har man tænkt meget mere på den slags.

• Synes
Lexii
  • Laddar…
Nissens
spikplanka spikplanka sagde:
Ud fra deres situation er lydisolering den bedste løsning. Hvad eventuelt andre problemer skulle bestå i, må du rekvirere svar fra frugan.

Kunde: Jeg vil købe en bil.
Bilsælger: Nej du kan gå i stedet.
Hvad er det for en situation, du tænker på? Eneste problem TS beskriver, er at hans fru skriger, så børnene hører det.

Det er ingen situation, det er en adfærd…

mrsnhp mrsnhp sagde:
Tænk også på gulve og lofter. Vi har gammelt hus med kun træspåner i bjælkelaget, og det er meget lydhørt mellem etagerne. Det er meget mere lydhørt gennem gulvene end gennem de solide planke-vægge. Aller værst er nedad, dvs. man hører snak, kontorstol der rulles osv. meget tydeligt til etagen nedenunder.

I moderne huse har man tænkt meget mere over sådan noget.
Min erfaring er modsat. I ældre huse med bjælkelag fyldt med træspåner (som isolerer mod lyd bedre end mineraluld) så høres der betydeligt mindre mellem etagerne sammenlignet med nybyggede "kataloghuse" der i bedste fald har lidt mineraluld i bjælkelaget. Medmindre køberen udtrykkeligt har bedt om/bestilt en anden løsning, men så stiger prisskiltet sikkert markant.

• Synes
SågspånPappspikEternit og 2 andre
  • Laddar…
Nissens
P Pin sagde:
Næste problem er mandens skrig. Så kan der være andre lyde.
Man undrer sig jo over, hvad det er for mennesker, der ikke har kontrol over sig selv. 😉

A
Nissens Nissens sagde:
Det gør det hele endnu nemmere. Så er det jo nok, at TS stopper med at skrige, når børnene er hjemme.
Hen klarer det måske ikke i sin ekstase?
Så vidt jeg forstår, så øges BDSM, hvilket gør det upassende, at børnene hører det😉

• Haha
  • Synes
Vildparti og 2 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Adfærd kan være svær at ændre og i dette tilfælde endda være en ren refleks. Frugan anser, at løsningen er lydisolering, og så præsenteres der en løsning for det. Har ikke til hensigt at gennemføre nogen kognitiv adfærdsterapi for at løse lydfrembringelsen.

Kunde: Jeg kigger efter et stereoanlæg med god dynamik.
ElektronikSælger: Stilhed er bedst for dig.
Kunde: Men jeg kan godt lide Beeth..
ElektronikSælger: Vi ved, hvad der er bedst for dig.

• Synes
MichelleW og 3 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Hvad er det for en situation, du tænker på? Det eneste problem TS beskriver, er at hans kone skriger så børnene hører det.

Jøsses så mange forudfattede meninger, du ser ud til at have.
Hvor fremgår det, at TS har en kone?

Jeg tolker det som, at TS vil have hjælp/tips til lydisolering af soveværelset, måske fordi TS og dennes partner simpelthen ikke vil være stille i soveværelset.
At få svaret at være stille er, som jeg ser det, et særdeles irrelevant og kedeligt forslag.

• Synes
MichelleW og 10 andre
  • Laddar…
Nissens
G Gabbe1 sagde:
Jøsses så mange forudfattede meninger du lader til at have.
Hvor fremgår det, at TS har en kone?
Det fremgår tydeligt, at det er en mor og far, der bor sammen med deres børn. Om de er gift eller ikke synes ret uvigtigt. Om TS er manden eller kvinden ved jeg ikke, men det synes også irrelevant.
G Gabbe1 sagde:
Jeg tolker det som, at TS vil have hjælp/tips til lydisolering af soveværelset, måske fordi TS og dennes partner simpelthen ikke vil være stille i soveværelset.
At få svaret at være stille er, som jeg ser det, en særdeles irrelevant og kedelig forslag.
Det er bare et forslag til den enkleste løsning. Og det gælder jo ikke altid, kun når børnene er hjemme.

P
Nissens Nissens sagde:
Det fremgår tydeligt, at det er en mor og far, der bor sammen med deres børn. Om de er gift eller ej føles ret uvigtigt. Om TS er manden eller kvinden ved jeg ikke, men det føles også irrelevant.

Det er bare et forslag til den enkleste løsning. Og den gælder jo ikke altid, kun når børnene er hjemme.
Jajaja.. Nu har du sagt, hvad du mener TS skal gøre.
Men det var ikke det, TS spurgte om, men "Hvordan man isolerer bedst".
Har du noget at tilføje der?

Og om TS er hun/han/hen spiller ret lille rolle. Helt fantastisk at nogle skal hænge sig i sådan nogle detaljer. Svar på spørgsmålet i stedet..

• Synes
TCG og 10 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Det er bare et forslag til den enkleste løsning.
Naturligvis har de ikke tænkt på dette og vælger selvfølgelig en mere kompliceret løsning for at.. ja hvorfor ikke. :P

Kunde: Vi ønsker at købe et hus.
Hussælger: I kan bo under et grantræ.
Kunde: Men det bliver jo koldt..
Hussælger: Det er meget mere moderne nu!

• Synes
MichelleW og 3 andre
  • Laddar…
Dobbeltgips (eller OSB+gips) på væggene, læg isolering også i indervæggene. Robuste døre af "klassrumsmodel". Tæpper på gulvet, pynt på væggene, gardiner osv. som bryder lyden op.

Hvis intet andet hjælper, invester i en gag.

• Haha
dilemma og 3 andre
  • Laddar…
G Gabbe1 sagde:
Min erfaring er modsat. I ældre huse med bjælkelag fyldt med kutterspån (som isolerer mod lyd bedre end mineraluld) så høres betydeligt mindre mellem etagerne sammenlignet med nybyggede "kataloghuse" som i bedste fald har lidt mineraluld i bjælkelaget. Medmindre køberen udtrykkeligt har bedt om/bestilt en anden løsning, men så stikker prisskiltet sikkert af.
Tja, sig det til vores hus 🤷‍♀️ Jeg som bor her ved hvor meget det lyder, det er ikke bare sådan jeg gætter. Det lyder slet ikke lige så meget i fx mine forældres mexitegelvilla. Jeg ved ikke byggeåret på den, men man kan jo gætte epoke 😉

mrsnhp mrsnhp sagde:
larmer ikke nær så meget i f.eks. mine forældres murstensvilla.
Måske kan man opnå noget bedre, hvis man udskifter høvlspånerne med noget tungere? Eller ligefrem ofrer en del af gulvhøjden på en tyndere isolering og en hård gulvplade ovenpå? for at bygge en mekanisk isolation mellem etagerne.

F
Sæt et tv i soveværelset og skru op for lyden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.