Jeg er begyndt at planlægge ombygningen af bryggerset, hvor også jordvarmepumpen står. Den larmer unægtelig en del, og jeg vil derfor gerne reducere lyden fra den, der slipper ud gennem døren til resten af huset. Det er altså ikke vibrationslyd, men luftbåren lyd, jeg gerne vil reducere.

Hvordan gør jeg det? Montere lydabsorbenter eller lydisoleringsmåtter? På alle vægge og loft, eller kun på nogle? Er der nogen, der har nogle enkle, praktiske tips til, hvordan jeg skal gå videre?

Fulkemisten
Hvad har du for dørblad? Der er sto oo r forskel på en massiv og en billigere i papier-mache...

Fulkemisten Fulkemisten sagde:
Hvad har du for en dørblad? Der er stoore forskelle på en massiv og en billigere i papier-mache...
Døren skal udbedres, men vil have en kattelem også i den nye, og jeg mistænker, at der vil lække en (hel?) del derved uanset hvad. Den nye dør bliver massiv.

Det enkleste og mest effektive er at du bygger varmepumpen ind i et lydisoleret skab.

Fulkemisten
Jeg har som du pumpen i bryggerset i et hjørne. Jeg smed skydedøre op og lavede et skab/teknikrum til pumpen og nogle trådkurve. Det hjalp meget.

• Synes
Rabbithole og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.