Jeg har et problem i dag med, at lyd (tale, musik osv.) kan høres mellem etagerne i mit hus, 1-plans med kælder. Bjælkelag ca. 200mm, trægulv på gulvet og i loftet træpanel og gips i en del.

Er der nogen, der har nogle tips til, hvordan jeg kan supplere loftet i kælderetagen for at reducere lydniveauet? Gipsplader, lydabsorberende plader osv., har lofthøjde 2,09 i dag, kan tage ca. 4 cm.

Taknemmelig for alle tips og idéer.

Jeg har lidt samme problem, men jeg vil forhindre, at lyd når op til etagen ovenover. Overvejer at isolere bjælkelaget med stenull, så glespanel og gips på dette. Er dog lidt bekymret over lofthøjden, da det er en dagligstue. Helst havde jeg sat op dobbeltgips.

Ved lydisolering er det vægt, der gælder, som jeg har forstået det.

Man skal helst bygge et loft, der hænger i "bløde stag" fra det eksisterende loft. Beklæd det med dobbelt lag gips. Mineraluld kan lægges i, men bidrager meget marginalt til lydisoleringen.

anaitis sagde:
Man skal helst bygge et undertag, der hænger i "bløde stag" fra det eksisterende tag. Klæd det med dobbelt lag gips. Mineraluld kan lægges i men bidrager meget marginalt til lydisoleringen.

Enig i alt her bortset fra mineralulden, tæt med stenuld som står ovenfor, det fungerer godt.

OskarJansson sagde:
Enig i alt her bortset fra mineralullen, tæt med stenuld som nævnt ovenfor, det fungerer godt.
Tæt skal man men med tætningsmasse - alle åbninger skal blive helt tætte.
Minullen gør ingen skade, men man får bedre effekt, hvis man bruger pengene på gips!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.