Host***stålnet***host
 
Nej. Jeg har kigget igennem biblioteket af bygge-bøger og ingen steder står der noget om nogle ekstra lufthuller eller ventiler. Det er bare horisontale regler som afslutning oppe og nede, så luftspalten er i et lukket rum.
Din utætte panelteori ser ud til at holde.

Dejligt at slippe for panel.... ;)
 
::)

Hvad? Husets bock skal vel ikke gå i muren?
Og en eller anden lille mus indendørs kan vel ikke skade?

Næææ, I virker ikke som dyrevenner ...
;)

sukker panelhønen
fra Bullandö
 
Jo angående lockpanel så har jag spikret op en så og sige 2000 lpm denne sommer. Jeg har brugt en type Z panel, denne er jo som bekendt helt glat på bagsiden med andre ord ingen luftcirkulation bag panelet !! Jeg har lægtet med 22mm og har boret 10mm huller for hver 20. cm i hver lægte, syntes at det var arbejdet værd i stedet for at skifte panel om 10 år.
 
Nog er det vel ventilation bag panelet at anbefale, hvis man har en tæt, fer og not panel.
For at undgå mus og andet så lægger man net under. I metal naturligvis!

Sävsjö lægger bl.a. ventilation bag panelet.
bakt2.gif

Se også AndersG byggeri
scan000288t.jpg
 
Ja da.. ;) Hvilket flot hus... Der er en sprække nedefor og en foroven, så det trækker igennem. Mus er jo en risiko, men de skal klatre op ad stenfoden først..
 
... og det gør de så nemt som ingenting!
 
Er der nogen af jer med lockpanel, der har set nogen mus eller spor af mus? Jeg er ikke blevet ramt, selvom jeg ikke har stålnet nederst.
 
Bob_the_builder
En fyr på arbejdet gav mig et enkelt råd inden byggeriet: "Sørg for at sætte net under panelet! Det rasler i vores vægge! Mus var det, der raslede rundt, altså...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.