Hej
Vi er i gang med at udvide vores hus med en tilbygning, der ser ud som en halv hexagon. Hvis I forstår.
Nu undrer jeg over luftspalten i taget. Skal man have en luftspalte, hvis man bruger celluloseisolering i taget?
Jeg mener, det bliver jo besværligt at få en luftspalte, når spærerne mødes i toppen som en vifte.
Vi skal desuden have et plåttak, der lægges direkte på brædderne, så mögelstoppers kan jo ikke anvendes. Jeg har nogle billeder af, hvordan taget ser ud i projektråden. Skal se, om jeg kan linke den her
http://www.byggahus.se/forum/social...lrenovering-av-140-m2-hus-i-sodermanland.html

Du skal have ventilation. Hvor langt er det gået?

Den bedste måde er at sømme masonit på spærerne. Derefter mindst en 25*50, før I sømmer bræddebeklædningen, så har I en luftspalte der.

Så burde man jo have gjort, hvis man ikke havde været tög som jeg. Vi har jo allerede spiket råsponten og lagt på underlagspappen. Så nu må jeg få det til at fungere nedefra.
Hvor stort luftflow er der brug for? Er det nok at bore huller i de reglar, som er fack afdelere?

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.