Hej!
Jeg er i gang med at opsætte lægter inden montering af yderpanel på mit hus og indser, at jeg evt. har købt for tynde lægter (22mm). Er dette luftrum tilstrækkeligt, eller skal jeg gøre det om? :)

P
Rækker godt og vel, bare du har træ bagved lægterne, for de er for spinkle til at bære panelet, når det sømmes...

Rejäl sagde:
Rækker fint, bare du har træ bag lægten, for den er for svag til at bære panelet, når det sømmes op..
Tak for så hurtigt svar :) Har fastgjort lægterne horisontalt på vertikale stolper 220x45 med 60 cc, men jeg gætter på, at dette vil være for svagt, når det skal sømmes? @Rejäl

P
Fredrik Lindahl Fredrik Lindahl sagde:
Tak for så hurtigt svar :) Har fastgjort lægterne horisontalt på vertikale stolper 220x45 med 60 cc men gætter på, at dette vil være for svagt, når der skal sømmes? @Rejäl
Ja, en 22x45 vil sprække, når du sømmer panelet, den mindste dimension, der normalt bruges, er 28x70..

Rejäl sagde:
Ja en 22x45 kommer att spricka när du spikar panelen, mindste dimension som plejer at blive brugt er 28x70..
Okay, så må jeg nok lave det om.

…og det hjælper ikke at skrue yderpanelet fast? Den vil sprække alligevel? @Rejäl

P
Okej, då får jag nok gøre det om.

…og det hjælper ikke med at skrue yderpanelet på? Den vil sprække alligevel? @Rejäl
Har ingen betydning som jeg ser det desværre..

Et andet problem i sådanne tilfælde med 22mm spiklægte er, at sømmet/skruen med stor sandsynlighed går igennem lægten og punkterer vinddugen (hvis sådan anvendes).

G Gabbe1 sagde:
Et andet problem i sådanne tilfælde med 22mm spiklægte er, at sømmet/skruen med stor sandsynlighed går igennem lægten og punkterer vindduken (hvis sådan anvendes).
Jo, indser det også. Når jeg nu tager den gamle lægte af, kan jeg bruge de samme sømhuller, når jeg fæster den nye? Jeg behøver ikke sætte ny vindpap også? @Gabbe1

P
Jo, indser det også. Når jeg nu fjerner den gamle lægt, kan jeg bruge de samme sømhuller, når jeg fastgør den nye? Jeg behøver ikke sætte ny vindpapir også? @Gabbe1
Du kan tape huller og revner med vindbeskyttelsestape.

• Synes
Fredrik Lindahl
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.