Hej!
Jeg er i gang med at udskifte panelerne på min garage. Brædderne er fra begyndelsen af 70'erne og er rådne i bunden, men helt fine længere oppe.
Opdagede i dag, da jeg rev dem ned, at der ikke er nogen luftspalte mellem bundbrættet og asfaboarden. Af naturlige grunde bliver der jo en lodret luftspalte mellem hvert bundbræt! =)
Behøver jeg at ændre konstruktionen og lave en form for luftspalte, når jeg nu sætter nye brædder op, eller kan jeg bare sømme det nye panel op præcis som det gamle var? Det har trods alt fungeret ret godt i 40 år..
Kan tilføje, at asfaboarden ser rigtig fin ud, næsten ingen huller eller spor af fugt overhovedet.
Bag asfaboarden er der isolering, plast og derefter en gipsplade. Garagen er uopvarmet, men holder konstant plusgrader selv om vinteren.
Taknemmelig for lidt input! =)