Hej allesammen !
Jeg har en løvrens
(se billede) som er monteret på væggen og som betjener to stykker nedløbsrør der forener sig i et Y lige over rensen.
De sidste uger har der været næsten skybrudsregn omkring Lund her i Skåne, og jeg bemærker med ugunst at når det regner som allerværst så sprøjter det jo nærmest ud vand fra rensen og så ned på sandjorden nedenfor, som tilfældigvis er lige ved siden af vores kælder.
I rørtricksere - findes der nogen færdig eller enkel løsning for at "sikre" løvrensen så vandet ikke sprøjter ud af åbningen ved voldsomt regn? Eller findes der smartere rense?
Jeg har ledt efter sidstnævnte produkter - men finder kun denne standardmodel.
Meget taknemmelig for svar og idéer / Jörgen
Jeg har en løvrens
(se billede) som er monteret på væggen og som betjener to stykker nedløbsrør der forener sig i et Y lige over rensen.De sidste uger har der været næsten skybrudsregn omkring Lund her i Skåne, og jeg bemærker med ugunst at når det regner som allerværst så sprøjter det jo nærmest ud vand fra rensen og så ned på sandjorden nedenfor, som tilfældigvis er lige ved siden af vores kælder.
I rørtricksere - findes der nogen færdig eller enkel løsning for at "sikre" løvrensen så vandet ikke sprøjter ud af åbningen ved voldsomt regn? Eller findes der smartere rense?
Jeg har ledt efter sidstnævnte produkter - men finder kun denne standardmodel.
Meget taknemmelig for svar og idéer / Jörgen
Jeg mente, at hvis man ikke har regnvandsrør af større dimension, var de ikke smallere før, end de 110 rør, man bruger i dag.
Nogle ideer
* Liggende si
* Opdele rørene
* Fremstil en kappe til sien, som du kan tage af og rense.
* Helt rør med si i tagrenden
Og selvfølgelig tjek, at der ikke er stop eller delvist stop i røret efter sien.
Det kan være, at vandkraften bliver stor, og når det rammer siens gitter, slås en del udenfor.
Nogle ideer
* Liggende si
* Opdele rørene
* Fremstil en kappe til sien, som du kan tage af og rense.
* Helt rør med si i tagrenden
Og selvfølgelig tjek, at der ikke er stop eller delvist stop i røret efter sien.
Tak for mange gode ideer !
Jeg tror, jeg vil eksperimentere lidt med at lave en "beskyttelseskappe" til åbningen, hvis det ikke fungerer, vil jeg absolut anskaffe en liggende løvrens (værdsætter tippet !! ).
Bedste Hilsener Jörgen
P.S - nej, så vidt jeg kunne forstå, har der ikke været stop i afløbet, regnvandsafledningen.
Jeg tror, jeg vil eksperimentere lidt med at lave en "beskyttelseskappe" til åbningen, hvis det ikke fungerer, vil jeg absolut anskaffe en liggende løvrens (værdsætter tippet !! ).
Bedste Hilsener Jörgen
P.S - nej, så vidt jeg kunne forstå, har der ikke været stop i afløbet, regnvandsafledningen.
Har du ikke så mange løvtræer rundt om huset, er den "liggende" at foretrække. Men det gælder om at tømme den, ellers kan der blive stop, og nedløbsrøret fryser i stykker.kinshasa sagde:Tak for mange gode ideer!
Jeg tror, jeg eksperimenterer lidt med at lave en "beskyttelseskappe" til åbningen, hvis det ikke virker, så skal jeg absolut anskaffe en liggende løvfanger (værdsætter tippet!!).
Bedste hilsner, Jörgen
P.S - nej, så vidt jeg kunne forstå, har der ikke været stopp i afløbet, regnvandsafledningen.
Klik her for at svare