Hej allesammen !
Jeg har en løvrens Sj%C3%A4lvrensande_l%C3%B6vrens.jpg (se billede) som er monteret på væggen og som betjener to stykker nedløbsrør der forener sig i et Y lige over rensen.
De sidste uger har der været næsten skybrudsregn omkring Lund her i Skåne, og jeg bemærker med ugunst at når det regner som allerværst så sprøjter det jo nærmest ud vand fra rensen og så ned på sandjorden nedenfor, som tilfældigvis er lige ved siden af vores kælder.
I rørtricksere - findes der nogen færdig eller enkel løsning for at "sikre" løvrensen så vandet ikke sprøjter ud af åbningen ved voldsomt regn? Eller findes der smartere rense?
Jeg har ledt efter sidstnævnte produkter - men finder kun denne standardmodel.

Meget taknemmelig for svar og idéer / Jörgen

images

Dette er jo en anden variant som har en liggende si, Men det gælder jo at dine rør når at sluge vandmængden som kommer, ellers sprøjter det nok ud af denne også.

jeg har den nedre variant, har aldrig oplevet at det sprøjtede udenfor hvor meget det end har regnet...
/
M

Varianten med liggende si bliver hurtigt fuld med blade, hvis det er tæt på træer. Derfor skiftede jeg til selvrensende. Så meget synes jeg ikke, de sprøjter...

Det kan ikke være sådan, at der er stop i regnvandsledningen så? Så vandet ikke kan komme væk uanset hvilken rens I har?

Jeg mente, at hvis man ikke har regnvandsrør af større dimension, var de ikke smallere før, end de 110 rør, man bruger i dag.

som er monteret på væggen og som betjener to nedløbsrør, der forenes i et Y lige ovenfor rensen.
Det kan være, at vandkraften bliver stor, og når det rammer siens gitter, slås en del udenfor.

Nogle ideer

* Liggende si
* Opdele rørene
* Fremstil en kappe til sien, som du kan tage af og rense.
* Helt rør med si i tagrenden

Og selvfølgelig tjek, at der ikke er stop eller delvist stop i røret efter sien.

Jeg installerede også en sådan for et par uger siden. Den sprøjter også en del. Men det bliver nok sådan, når vandet rammer det skrå gitter.

Tak for mange gode ideer !
Jeg tror, jeg vil eksperimentere lidt med at lave en "beskyttelseskappe" til åbningen, hvis det ikke fungerer, vil jeg absolut anskaffe en liggende løvrens (værdsætter tippet !! ).

Bedste Hilsener Jörgen

P.S - nej, så vidt jeg kunne forstå, har der ikke været stop i afløbet, regnvandsafledningen.

A
kinshasa sagde:
Tak for mange gode ideer!
Jeg tror, jeg eksperimenterer lidt med at lave en "beskyttelseskappe" til åbningen, hvis det ikke virker, så skal jeg absolut anskaffe en liggende løvfanger (værdsætter tippet!!).

Bedste hilsner, Jörgen

P.S - nej, så vidt jeg kunne forstå, har der ikke været stopp i afløbet, regnvandsafledningen.
Har du ikke så mange løvtræer rundt om huset, er den "liggende" at foretrække. Men det gælder om at tømme den, ellers kan der blive stop, og nedløbsrøret fryser i stykker.

En kappe i plexiglas måske kunne være noget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.