Vi skal rive det eksisterende hus og bygge nyt. Arkitektens forslag viser en indbygget garage i forbindelse med huset. Dog ligger vores drikkevandsbrønd lige foran huset. Låget i dag er en tyk betonblok, der kan åbnes.
Spørgsmål: Kan man lægge et fladt brønddæksel, som man også kan køre over med bilen, der skal ind i garagen? (Den røde gårdpumpe er kun dekoration og vil blive fjernet) Eller findes der måske en anden smart løsning?
Der findes bestemt brønddæksler, som man kan køre over, men spørgsmålet er, om selve brøndvæggene vil kunne klare det.
Så er der en anden ting, du skal tænke på, og det er, at en bil frigiver alle slags kemikalier. Disse kan løbe ned i brønden... Måske ikke så passende.
Jeg ville enten overveje at bore en ny brønd et andet sted eller designe huset, så brønden ikke forstyrres.
Hvis I også har eget afløb, så husk på, at dette bør ligge "nedstrøms" i forhold til vandbrønden.
Tak for input om brøndvæggene. Disse har vi ikke tænkt på. Brønden er 33 meter og gravet i 1968.
Vi har elbil iøvrigt men tænker at bilen står inde i garagen. Jeg ved ikke hvordan man bygger men jeg tænker at ting inde i garagen ikke bare sådan render ud udenfor?
Jeg tænker primært, at man vil have mulighed for at vaske bilen i indkørslen, dvs. foran garagen hvor der er tæt til el og vand. (så vil nogen sikkert sige, at man ikke må det, men det er en anden forumtråd).
Hvad tror I om at asfaltere indkørslen med støttekanter, have en regnvandsbrønd som så leder vandet til en anden del af grunden?