Jeg skal tapetsere om men kan ikke få løs håndlisten. Jeg har skruet de 3 skruer ud, som er synlige, men jeg kan mærke, at den sidder fast på yderligere tre steder. Der er ingen flere indgangshuller eller skruehoveder. Løfte, rive fungerer heller ikke. Hvordan får jeg den løs?

• Trægelænder monteret på væg med fjernede skruer, tapet bagved er ved at blive fjernet, trappe trin ses nederst med papir på.
Hvordan ser det ud på undersiden henholdsvis oversiden?
Hvordan ser det ud ind mod væggen?

Demmpa Demmpa sagde:
Hvordan ser det ud på undersiden respektive oversiden?
Hvordan ser det ud ind mod væggen?

• Trappeopgang med trægelænder og tapetrester på trinnene, værktøj ses i baggrunden.
  • Nærbillede af en brun træliste monteret på en væg, muligvis en del af en dørkarm, med små huller og en tekstur af væggen synlig.
Helt glat, ingen skruehuller. Men jeg kan mærke tre beslag i metal, når jeg kører en spartel mellem væg og gelænder.

Hvordan ser skruen ud, som du har fjernet?
Hvor lange er de?

Mistænker, at rækværket og ekstralisten er sammenlimet.

• Synes
Terres
  • Laddar…
Frerider
T Terres sagde:
Helt glat, ingen skruehuller. Men jeg kan mærke tre beslag i metal, når jeg kører en spartel mellem væg og håndliste.
Sæt en kniv eller en lille koben forsigtigt mellem afstandsstykket og håndlisten og bræk lidt, det kan være lim, og så kan afstandsstykket i sig selv være skruet, og de skruer får man jo ikke frem, før du brækker den ydre håndliste væk.

• Synes
Terres
  • Laddar…
Demmpa Demmpa sagde:
Hvordan ser skruen ud, som du har fjernet?
Hvor lange er de?

Mistænker at gelænderet og ekstraskinnen er limet sammen.

• En metalkrog målt op et foldemål på et træbord, skalaen viser omkring 5 cm.
  • En hånd holder en skrue mod en træramme ved siden af en væg med mønstret tapet.
Ok, den tidligere ejer har formået at tapetsere om, for der er to lag tapet, så det skal jo kunne lade sig gøre på en eller anden måde. Men de har måske været omhyggelige og limet også.

Frerider
T Terres sagde:
Ok, den forrige ejer har formået at tapetsere om, for der er to lag tapet, så det skal jo kunne lade sig gøre på en eller anden måde. Men de har måske været omhyggelige og limet også.
Men de skruer tyder på, at den ydre lede skruves ind i distancen bagved, så bryd de to forskellige træstykker fra hinanden, så vil distancen være skruet ind i selve væggen.

• Synes
Terres
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.