Hej!

Jeg er i gang med at forsøge at fikse væggene i min lille garage fra -59. Garagen stikker et par meter ud fra huskroppen, og den del, der er ydervæg, har 20 cm betonblokke ifølge byggevejledningen. Det, som er indervæg, har en slags porøse blokke (blåbetong), og de er kun 8 cm. Der, hvor de mødes, er der en kraftig revne, og en sektion på ca. 20 cm er helt løs og rokker, når man piller ved dem. Jeg har fjernet så meget løst, som jeg tør, og man kan nu se træpladen, som spisekammeret på den anden side er beklædt med. Kan dette repareres, så det føles stabilt?

Revne vægge med porøse betonblokke fra et garageprojekt. En større sprække ses mellem blokke, hvoraf nogle er ustabile og løse.
 
Jeg overvejer om man kan forankre de løse blokke i betonvæggen på en eller anden måde. Hakke fjern fugen, 5-10 cm og stikke nogle tyndere armeringsjern og kemanker ind måske?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.