Hejsa!
Jeg har brug for at fastgøre en krog i loftet på første etage, og den skal sidde solidt, i en lægte.
Det er gipsloft fæstnet på tværgående brædder, som igen er fastgjort til lægterne. Problemet er, at denne afstand er for lang for de 2 metal- og trædetektorer, jeg har prøvet for at finde lægterne.
Hvordan kan jeg finde den rigtige?
Undskyld, hvis jeg har lagt dette i den forkerte forumafdeling.
Jeg har brug for at fastgøre en krog i loftet på første etage, og den skal sidde solidt, i en lægte.
Det er gipsloft fæstnet på tværgående brædder, som igen er fastgjort til lægterne. Problemet er, at denne afstand er for lang for de 2 metal- og trædetektorer, jeg har prøvet for at finde lægterne.
Hvordan kan jeg finde den rigtige?
Undskyld, hvis jeg har lagt dette i den forkerte forumafdeling.
Ikke en anelse om det virker, men, hvis du ved hvor lægten sidder, så kan du jo gå og banke/trykke lidt under den.
Bliver det pludselig helt stumt kan det jo tænkes at du er under bjælken lægten er fæstet i,
1 enmillimeters bor kan anvendes nogle gange for at lede sig frem, det bliver så små huller at det ofte går at pille igen hullet med neglen, men mange huller kan det blive, borer du med mere 40 mm mellemrum risikerer du at gå forbi..
Bliver det pludselig helt stumt kan det jo tænkes at du er under bjælken lægten er fæstet i,
1 enmillimeters bor kan anvendes nogle gange for at lede sig frem, det bliver så små huller at det ofte går at pille igen hullet med neglen, men mange huller kan det blive, borer du med mere 40 mm mellemrum risikerer du at gå forbi..
Hmm, jeg leder efter reglar (egentlig skruerne) med neodymmagnet, findes at købe på nettet. Jeg plejer at finde både gips skruerne og eventuelle skruer bagved gipsen med den. Man bemærker forskellen på hvor hårdt magneten sidder, stenhårdt på gips skruen, betydeligt løsere på den bagved. Ved at søge med den finder man let rækkerne med gips skruer men eventuelt også rækkerne med skruer/søm under som fastgør lægterne ved bjælkerne og dermed ved man jo præcis hvordan de går. Tror at jeg har tænkt rigtigt og at det ville fungere.
Klik her for at svare