Man plejer at ville have nogle mm for at kunne dreje noget isolering i. I øvrigt er der ingen pointe med mellemrum.

Tak for det!

T
S Soy sagde:
Hej!

Jeg overvejer at montere en loftstrappe. Jeg har 54 cm mellem hanebjælkerne og har fundet en trappe, Dolle Clickfix, som har karmyddermåling 54 cm bred. Der står, at hullet skal være 55 cm. Mit spørgsmål er, skal/bør jeg have 5 mm på hver side af en eller anden grund, eller kan jeg montere trappen direkte mod hanebjælkerne?

[link]

[link] ClickFix 56__e3c372b8-b60f-40db-a5c9-b76dd3f78dcb.pdf

/S
Hej! Hvordan løste du det. Jeg er i gang med at montere den større Clickfix 76 med hulmål 115x70 hvor karmen er 113x68 men indser, at klodserne der skal sidde mellem karm og hanebjælke ikke følger med. Hvor pokker finder man træklodser som er 10 mm? Tak for svaret!

T Tobbe_G sagde:
Hej! Hur löste du det. Är på gång med att montera den större Clickfix 76 med hålmått 115x70 där karm är 113x68 men inser att brickorna som ska sitta mellan karm och hanbjälke inte medföljer. Var tusan hittar man träbrickor som är 10 mm? Tack för svar!
Salle på krydsfiner eller lignende på siderne så det bliver stabilt.
Der er ingen idé i spinkle små distancer når det kan gøres rigtig stabilt.
Flot at du valgte en bredere trappe end de 55cm jeg valgte, men det var det der fandtes for 30 år siden.....før internettet.......
Fortryder mig hver gang jeg går der, trangt....

Held og lykke med installationen :-)

/W

T
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Sæt krydsfiner eller lignende på siderne, så det bliver stabilt.
Der er ingen mening med tynde små afstandstykker, når det er muligt at gøre det rigtig stabilt.
Flot at du valgte en bredere trappe end de 55cm jeg valgte, men det var det der var tilgængeligt for 30 år siden.....før internettet.......
Jeg fortryder hver gang jeg går der, trangt....

Held og lykke med installationen :)

/W
Tak for tips! Jeg antager, at jeg må købe en hel krydsfinér-plade. Jeg tænkte ellers, at planhøvlet 8 mm burde fungere, men solide stykker krydsfinér bliver måske bedre.

https://www.k-rauta.se/produkt/planhyvlad-moelven-8x43mm-obehandlad-furu-33m/7040431895625

Ja, 70 cm virker godt. Forhåbentlig kan jeg løfte en flyttekasse op uden at dreje den forbi hullet.

T Tobbe_G sagde:
Tak for tip! Antager at jeg må købe en hel plywood-plade da. Tænkte ellers at planhøvlet 8 mm burde virke men solide stykker af plywood bliver måske bedre.

[link]

Ja, 70 cm virker godt. Kan forhåbentlig løfte en flyttekasse op uden at dreje den forbi hullet.
Det fungerer fint med planhøvlet, det er jo bare en afstandsstykke, intet bærende. Nogle ekstra skruer, man skal jo stå på den ligesom, ja når man står på stigen altså :-)

• Synes
Tubie
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.