Efter oversvømmelse har jeg lidt overvejelser. Gulvet i kælderen er blevet flydespartlet, og nu når vi leder efter garderobeskab, ser vi, at lofthøjden i det ene rum er 202 cm. Hvad jeg kan læse mig til, er den mindste lofthøjde, der er godkendt, 210 cm. De flydespartlede alle rum, men det er kun i det rum med vandbåren gulvvarme, de hævede betydeligt, i alt blev det nok 7-8 cm højere. Kan det passe, at man ikke må have lavere lofthøjde end 210 cm? Og hvad kan der ske, hvis det nu forholder sig sådan?
Jeg har på fornemmelsen, at jeg også har læst, at hvis loftshøjden er for høj i "källaren", så regnes den som etage og ikke som kælder.
Etage bliver det nok, hvis der findes boligområde. En kælder er vel ifølge definitionen under eller til størstedelen under jord. Det siger vel ikke noget om dens beskaffenhed, tænker at hvis du skulle bygge en etage helt uden vinduer så tæller det nok ikke som etage for der findes ikke noget boligområde. Gætter bare her dog.Huddingebo sagde:
Det ville være rart hvis det var sådan, for så ville jeg ikke have noget boligareal overhovedet i fritidshuset. Men skatteverket synes 1.90 er nok. Men så er der jo regler for nybyggeri som siger mindst 2.10.T TypRätt sagde:
https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/fastighetstaxering/deklarerasmahus/matreglerforsmahus.4.5cbdbba811c9a768f0c80002011.html
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 630 indlæg
Byggeregler er (heldigvis) ikke retroaktive. De regler, der gælder i dag, kan ikke bruges til at kræve ændringer på gamle, eksisterende huse.
Klik her for at svare