I dag er der en trappe mellem to etager. Loftshøjde 2,4 m på hver etage. Åbningen er lige så stor som trappen i sin helhed, hvilket betyder, at ved første trappetrin er loftshøjden 4,8 m. Tanken er at bygge en del af åbningen til for at kunne have et lille klædeskab på overetagen. Hvor meget af åbningen kan man bygge til? Er der nogen regel, der siger, hvor "lavt" det må være. Man bør jo ikke slå hovedet mod kanten, når man går op og ned, og man skal ikke behøve at dukke sig.
Er det måske mest fornuftigt at bygge til der, hvor det bliver mindst 2,4 i højde, eller kan man måske gå til 2,2?