Nu svarer jeg uden en masse lang erfaring (jeg har kun sat lidt over 100 gipsplader op), men jeg undrer mig over, hvad det er for en type loft der nu?
Kan man skrue i det? Hvis ikke, hvor tæt kan du skrue. Du vil ikke have, at gipsen skal hænge og bør nok skrue ganske tæt. 5-6 mm plader er ganske vist lettere, men de er meget elastiske af fugt. Måske kan du lime dem? Jeg ved det ikke, men det føles som om man måske skal have tykkere gips i loftet? Hvis ikke for stabilitetens skyld så for opsætningen. Kan kun forestille mig, hvor slemt det må være med eller uden pladeløfter med 5 mm plader. De er som meget bred båndspaghetti!

Ellers vil jeg bare ønske held og lykke! Hvis du vælger gips til loftet, håber jeg, at du ikke bliver helt tosset ligesom jeg gjorde med det!