Jeg skal i weekenden montere loft i form af almindelige gipsplader.
Jeg har en idé om at sætte dem i halvforband, fordi jeg forestiller mig, at det bliver stærkere (mindre risiko for fremtidige revner) hvis man undgår generalsamlinger på kortsiderne.
Det burde ikke tage længere tid, men er der nogle andre ulemper ved min idé?

Du skal sætte gipsen som du har tænkt, men du behøver ikke køre halvforbandt. Start næste række med det stykke, der blev til overs fra forrige række. Husk at kortla i kortsamlingerne, hvis du ikke har fulddækkende regler i dem.

Stefan N sagde:
Mit tip er at køre disse med en faset kant rundt om. [link]
Ja, det ville have været fint, men desværre er de utroligt meget dyrere, og de er kun 900 brede, jeg vil have 1200, så der sker noget.

Matti_75 sagde:
Du skal sætte gipsen som du havde tænkt, men du behøver ikke køre halvforbandt. Begynd næste række med det stykke, der blev tilovers fra den foregående række. Husk at kortle ved kortsamlingerne, hvis du ikke har helt dækkende regler i dem.
Ok, men mener du virkelig, at man bør kortle mellem den glespanel (c-c 300) ved hver kortsamling?
Det har jeg aldrig hørt om.

Gabbe1 sagde:
Ok, men mener du virkelig, at man bør kortla mellem glespanelen (c-c 300) ved hver kortskarv?
Det har jeg aldrig hørt om.
Ævja det er det jeg mener, det gør at samlingerne ikke sprækker lige så let.

på bygge sker det sjældent, men hvis man gør det selv, er det helt klart det værd! sørg også for at have den rigtige varme på 3 måneder før du begynder at spartle og male, så er risikoen for revner næsten væk! tro mig, jeg og nogle andre har prøvet næsten alt.. :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.