Det længe udsatte hytteprojekt er nu i planlægningsfasen. Forhåbentlig sker det senere i år, eller næste.
Sådan ser det ud nu:
For at gøre fremtidige løft lettere tænkte jeg på at reducere antallet af punkter, der hviler på jorden, ved at skyde stålbjælker ind under. Sådan tænkte jeg:
Jeg tænkte, at bjælkerne skal hvile på de nummererede punkter.
Så hvad skal jeg have for profil? H? I?
Hvilken dimension?
Er spændvidden for midterbjælken for lang?
Nej, det er ikke umuligt at løsne den. Dog tror jeg ikke, det er nødvendigt.
Jeg har tænkt om, og vil lægge i alt fire bjælker under hytten, drejet 90 grader i forhold til mine illustrationer i første indlæg. Tre under hytten, og en i forkanten af altanen (burde måske kalde den veranda, den har tag.).
Efter at have undersøgt de eksisterende dimensioner nærmere viser det sig, at de eksisterende bjælker af træ har den omtrentlige dimension 100x100. Hvis jeg nu bruger trykimprægneret træ med dimensionen 125x125, så er det formentlig nok.
Som det ser ud nu, vil den største udfordring være at få de nye bjælker ind under hytten. Det er trangt mellem bygninger og terræn.
Nu er sommerhuset løftet. Det endte med, at jeg brugte 95x95, bare fordi det var det, jeg kunne få fat i med kort varsel. Det var mere end tilstrækkeligt. Vedhæfter billede, når sommerhuset er i løftet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.