Skal sætte nyt loft i skråloft, vi vil have træpanel lignende rupløjning men selvfølgelig så tyndt som muligt pga. vægten. Har fundet panel af gran v-fas 15x120 til god pris (79kr/kvm) men den er ikke endenotet, og findes selvfølgelig ikke i hele længden (10m:D) bliver det et problem uden endenot? skal vi støde over lægterne?

Taknemmelig for synspunkter samt tips på andre lignende paneler til gode priser. :)

Ingen der ved om manglen på ændspont vil skabe problemer for mig senere på nogen måde!?..

S
enten endenot eller samles med tømmer

S
bliver dog pænest med endespont eller løbende skarvning på spær

Hmm... Så må jeg måske lede videre efter materiale med endenot. Synes råspont bliver unødvendigt tykt..

S
mindre end 15mm?

Ja, gerne hvis det findes. Det er selvfølgelig et spørgsmål om omkostninger:-)

Er der nogen, der ved, hvor man kan få fat i spontpanel, der er ubehandlet? Har ledt rundt uden større succes.

Lukastorp sagde:
Nogen der ved, hvor man kan få fat i ubehandlet bræddebeklædning? Har ledt rundt uden større succes.
Findes vel hos de fleste byggehandlere. Selv satte jeg ubehandlet bræddebeklædning af mærket Siljan op på vores skråtag på overetagen. Jeg malede den dog selv (5 gange, et kæmpe arbejde). Blev dog meget godt!

Baseco
Siljan
og Moelven

er nogle producenter, der alle har, hvad du søger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.