Hej!
Jeg er i gang med at planlægge mit hidtil største amatørhjemmeprojekt.
Jeg har et spørgsmål til jer kyndige, jeg vil gerne sænke loftet lidt for at få indbygget spotlights, loftet er i dag af beton, der er malet.
Mit spørgsmål er, hvilket materiale jeg skal bruge, og lidt hvordan jeg skal bygge det for ikke at risikere skimmel.
Efter at have renoveret andre dele i kælderen har jeg lært at bygge så lidt som muligt ind og tillade luft at kunne cirkulere for at undgå at fugtig luft bliver, hvor den ikke skal. Der findes sikkert forskellige skoler indenfor dette, men det har fungeret godt indtil videre .
Brug aluminiumsregler, have en 5cm afstand i regelfugerne og måske bore nogle huller her og der i dem, samt efterlade en 1cm sprække rundt om hele loftet (ikke i brusebadet) for at få luften til at cirkulere godt. Men det er måske unødvendigt...
Her er en fin paint skitse, hvor de røde streger repræsenterer, hvor loftet skal være.
Det er jo lidt sådan, når man er en glad amatør, man undrer sig jo, om man tænker i de rigtige baner eller er helt ude og cykle.
Så kom gerne med jeres meninger og kritik .
Er taget fint i dag? Findes der udtag til belysning? Efter min mening er det overkurs at sænke og sætte spots. Der findes fine armaturer med spots på arme, hvis taget er ok i dag.
Taget er "fint" men da det har været et gammelt pannrum er det ganske så smudset af sod og behøver at blive malet med spærrmaling osv. Der findes udtag til belysning, da der sidder en armatur i loftet i dag.
Overkurs er ok, dette rum skal blive hjertet i huset, så jeg vil gøre det der lille ekstra, selvom det kan tage tid , men tak for input!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.