På anmodning lægger jeg billeder op af det loft, jeg har lavet i min gang.
Jeg satte først perlesponten op, og så lagde jeg de øvrige lister ovenpå den.
Der findes jo plader, der ligner perlespont, det ville nok være lettere at tage udgangspunkt i sådanne.
Så lavede jeg mønstret med udgangspunkt i lampen, jeg fandt i den gamle bydel.
Tanken er så, at vinduet, der skal være over døren, skal være lidt i farve og stil med lampen.
Jeg satte først perlesponten op, og så lagde jeg de øvrige lister ovenpå den.
Der findes jo plader, der ligner perlespont, det ville nok være lettere at tage udgangspunkt i sådanne.
Så lavede jeg mønstret med udgangspunkt i lampen, jeg fandt i den gamle bydel.
Tanken er så, at vinduet, der skal være over døren, skal være lidt i farve og stil med lampen.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 indlæg
Meget stilfuldt!
Nu er det jo standarddimmentioner så arbejdet består i at skære alle stykkerne og sætte dem op men selvfølgelig tog det sin tid. men jeg er ret tilfreds med resultatet. eventuelt skulle man have limet dem sammen, de lister som ligger ovenpå hinanden, og så når man skar dem, blev alt skåret i ét hug, det havde måske været nemmest at gøre sådan. nu skar jeg hver for sig.. mange skæringer blev det.
Meget flot!
Altid sjovt at have noget, som ikke alle andre har, og sjovt at du deler med dig her på forummet.
Altid sjovt at have noget, som ikke alle andre har, og sjovt at du deler med dig her på forummet.
Flot håndværk, ingen tvivl om den sag. Men det falder mig slet ikke i smagen, lidt for rodet til min smag. Det er som man siger: smag og behag er forskellig: jeg kan lide min egen, men alle andres stinker 
Jo det er jo godt, at vi er forskellige...
Jeg købte et torp fra 60'erne men kan godt lide 1800-tallets århundredeskifte, så jeg er langsomt i gang med at omdanne torpet til en villa. En etage 50 kvm ved købet, nu 2 etager med kælder og 300 kvm. Så det er lidt mere end bare renovering...
Meget kommer nok til at blive, som du siger, det rodede. Men som jeg siger - med ægte følelse... det kommer til at blive mange stukketurer og "rod".
Jeg købte et torp fra 60'erne men kan godt lide 1800-tallets århundredeskifte, så jeg er langsomt i gang med at omdanne torpet til en villa. En etage 50 kvm ved købet, nu 2 etager med kælder og 300 kvm. Så det er lidt mere end bare renovering...
Klik her for at svare