I en tilbygning af vores hus med kælder bygger vi et hjemme-spa på 32kvm.

Vi vil have et pladsbygget permanent bad, alternativt placerer vi et præfabrikeret Spa-bad. Vægge og gulv er massiv beton og vil blive tætnet med diffusionsåben rullet tætningslag, og loftet er et Peva samvirkedæk.

Jeg vil nu have tips til gode og flotte loftløsninger at anvende i et rum, der periodisk vil være meget fugtigt, men som alligevel skal kunne bruges som et behageligt og smukt miljø at samles i.

Rummet er ventileret som en del af FTX-systemet i huset, men jeg har installeret en 200mm kanalventilator på egen kontakt lige over badet for tvungen ventilation, som vil blive kørt, når låget er af. Eventuelt sætter jeg også styrede spjæld på FTX'ens kanaler for ikke at få fugten ind i husets system, men det har jeg ikke vurderet endnu.

Tips til flotte lofter altså.. :)

Jeg har overvejet alt fra lægter i lærketræ til forskellige typer gipsplader, klikloft eller akustikplader, så jeg er åben for forslag. Gerne med produktlinks.

Jeg havde lavet et installationslag med 45reglar og derefter beklædt med ribber med 2-3 mm mellemrum, måske fogliste (findes færdige i hvid, fyrretræ eller klarlakkeret eg (bare at sømme fast med dyckertpistol). Tænk trädäck, men i loftet. Netop klarlakkerede er måske dumt med tanke på fugten, da de ikke er lakerede rundt hele overfladen... Ventilator og andet kan sidde skjult ovenover. Indbygge nogle led-lamper 25mm eller sådan.

• Synes
David_Berglund
  • Laddar…
Ja det er noget sådant her jeg mener, når jeg refererer til ribberne i indlægget ovenfor. Synes det er rigtig flot, men bedre halvdel er mere tvivlsom.

Her er der et kliksystem, der virker perfekt, men prisen bliver mindre tillokkende desværre. https://unikavaggar.se/ribbtak/ribbor

Men tager gerne flere tips til passende løsninger. :)

Et loft med trælameller og indbyggede lys, der viser et kliksystem for montering og diskuterer pris kontra æstetik og funktionalitet.

• Synes
larssad
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.