vectrex sagde:
Jo jeg forstod konstruktionen. Påstår dog stadig, at 45x45 ville fungere, men det føles svagt. Brug 45x70 eller 45x95, lettere at bygge med 45x95. C14 er tilstrækkeligt til væggene. Drop tværgående strøer, de er ikke nødvendige med tanke på alle pladerne, gå hellere op til 45x95 i så fald!
Dejligt!

Tværgående strøer er tænkt at gøre konstruktionen så stiv som muligt, så det ikke vibrerer (og dermed sender lyden videre), når lydtrykket er højest ved lavere frekvenser.

Måske har Björn nogle tanker omkring det. Er det "nødvendigt" med tværgående strøer? Skal man i så fald bruge dem som Auralex anbefaler, dvs. i helt forskellige cc-intervaller, eller som andre anbefaler, i cc600? Skal jeg i så fald også bruge tværgående strøer i loftet? Ikke nogen stor udgift med tværgående strøer, men det tager jo en hel del tid at sætte dem op.
 
Jeg er enig med vectrex angående dimensioneringen. Det kommer til at fungere fint. Jeg kunne næsten gætte, at du havde kigget på Auralex hjemmeside, da jeg så din tegning med kortlingar og så. Du bør dog tage deres måledata og koncept med et gran salt. Deres produkter kan betragtes som "low-end" hvad angår studie og så. Kortlingar bør undgås, da det forhindrer gipsen i at flekse (gipsen har både en resonansfrekvens i det lave register og en koincidensfrekvens højere oppe i frekvens).

Når professionelle studier bygges, kan stort set alt materiale købes (bortset fra hvor vibrationsdæmpende elementer forekommer) på et almindeligt byggemarked. Undgå skumgummiplader osv., når du derefter skal akustikregulere rummet.
 
Strålende, takker!

Jeg blander frit mellem forskellige tips, producenters anvisninger og forskellige håndbøger. Det vil resultere i en mid-priced-low-end-hi-risk-studio, men jeg vil nok blive tilfreds uanset hvad i sidste ende. Jeg er sådan en "idiot" som gerne synes, at man måske gør det bedst selv alligevel. På godt og ondt. :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.