11,983 læst ·
21 svar
12k læst
21 svar
Lodret panel vs liggende faspanel?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Jo, kontur er mørkere. Tror det bliver den, da der bliver større kontrast med hvide knuder og foder.KnockOnWood sagde:Kontur er meget mørkere, ikke?
Det går nok ikke at løse uden at prøvemale lidt.
Eller promener/ta'r en tur rundt og kig på huse, bank på og spørg hvad det er for en farve.
Det har jeg faktisk gjort en gang
(Vil du have vejbeskrivelse og adresse? Det er kun 500 km)
PS
Jotuns farvebetegnelser er forførende smukke.
Nu har vi malet med Morgondis. Det forrige hus malede vi i Grændegul. Det lyder da hyggeligt!
Mine 2 nærmeste naboer har morgondis respektive kontur. Det gør det hele endnu sværere!
Byder du på kaffe, så hvorfor ikke
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Eftersom det er så lang rejse så bliver det både sukker og fløde tilhantverkare1 sagde:
For øvrigt, du behøver ikke at male alle vægge i samme kulør. Jeg husker den gamle skipperhistorie om en smugler i Bohuslän. Skudsiden på huset var hvid, men bagsiden var rød. Så tolderne sigtede ind på det hvide hus, hvor de så smuglerne trække deres kontraband op. Men da de sejlede rundt om øen til læsiden og lagde til, fandt de intet hvidt hus. De måtte slukørede tage hjem igen.
Måske lidt off topic
Senest redigeret:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Haha! Elsker sådanne historier, får mig til at tænke, at alt var bedre før. Ved ikke hvorfor.KnockOnWood sagde:Eftersom det er så lang rejse, bliver det både sukker og fløde tilHåndværkere er altid velkomne!
For resten, du behøver ikke male alle vægge i samme kulør. Jeg husker den gamle skipperhistorie om en smugler i Bohuslän. Søsiden på huset var hvid, men bagsiden var rød. Så tolderne sigtede ind på det hvide hus, der de så, at smuglerne slæbte op deres kontraband. Men da de sejlede rundt om øen til lesiden og lagde til, fandt de intet hvidt hus. De måtte slukørede tage hjem igen.
Måske lidt off topic![]()
KnockOnWood har du ikke flere billeder af din bolig at vise?
Vi skal male vores hus gråt, men synes dem, jeg har set, er enten for blå eller beige... men dit hus ser perfekt gråt ud
Vi skal male vores hus gråt, men synes dem, jeg har set, er enten for blå eller beige... men dit hus ser perfekt gråt ud
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Her kommer nogle billeder fra i dag.Lill-Jonases sagde:
Farverne er som jeg tidligere har skrevet
Jotun Demi Dekk Ultimate Morgondis, farvekode S1500-N på bolighuset.
Flügger Alkydoliefarve, farvekode S2500-N på garage og stald.
En lille forskel, som egentlig ingen bemærker, men som vi (og maleren) syntes var sjov.
Hvordan man oplever farverne, som varme eller kolde, afhænger nok meget af lysforholdene.
Er det klart sollys, så er farven neutral.
Er det himmellys uden sol, så ser det blåligt ud.
Og er det solnedgang, med meget rødt sollys, så bliver farven varm.
Men overordnet set er det en normalt diset farve
Nogle flere billeder fra en solrig forårsdag altså:

Tak så meget! Sjovt at se farven på et hus fra forskellige vinkler samt tæt på og langt fra.
Min partner er mest begejstret for morgendis (efter at have set dit billede fra starten) og jeg kan godt lide den samt to andre, som jeg har set på nettet, "antikgrå" og "pastelgrå", så nu bliver det tid til at tage tilbage til farvehandleren og få farveprøver
Min partner er mest begejstret for morgendis (efter at have set dit billede fra starten) og jeg kan godt lide den samt to andre, som jeg har set på nettet, "antikgrå" og "pastelgrå", så nu bliver det tid til at tage tilbage til farvehandleren og få farveprøver
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Alt skal jo dækkes med to strygninger efter grunderingen.
Så en måde at beslutte sig på kan jo være at i første strygning male et stykke i den ene nuance og et andet stykke ved siden af med den anden.
Så sætter I jer ned og grubler, diskuterer og eventuelt slår plat eller krone
Og så tager I den valgte farve til resten af første strygning og hele anden strygningen.
Så en måde at beslutte sig på kan jo være at i første strygning male et stykke i den ene nuance og et andet stykke ved siden af med den anden.
Så sætter I jer ned og grubler, diskuterer og eventuelt slår plat eller krone
Og så tager I den valgte farve til resten af første strygning og hele anden strygningen.
Klik her for at svare