Vi bor i et gammelt hus, hvor indervægge er groft pudsede og ikke lige nogen steder. Den tidligere ejer har helt undgået lister. Nogle tips til, hvordan man kan gøre?
Senest redigeret:
Hvis det er loftlister, du taler om, er bløde lister af celleplast et fremragende valg. De findes i de fleste byggemarkeder i en masse forskellige profiler. Man limer dem op med monteringslim (min favorit er Casco Set Extra). Hvis man maler dem med almindelig loftmaling, er der få, der kan se, at det ikke er træ. Tro mig, jeg har testet.
Tak, nu ved jeg hvad vi skal have i loftet. Gulvet så? Nogle sprækker mellem planker og væg er meget store. Hvilket ikke er så sjovt om vinteren, når musene gerne kigger ind på besøg, 5 mm har jeg læst er alt hvad en mus behøver for at krybe indAndreas E sagde:Om det er loftlister du taler om, er bløde lister af cellplast et fremragende valg. De findes i de fleste byggemarkeder i mange forskellige profiler. Man limer dem op med montagelim (min favorit er Casco Set Extra). Hvis man maler dem med almindelig loftmaling, er det kun få der kan se, at det ikke er træ. Tro mig, jeg har testet.
Pufar
Kvartstave er ret bløde og plejer at blive brugt der, hvor gulvet ikke slutter ordentligt mod væggen. Nu plejer det jo oftest at være når f.eks. et nylagt parketgulv ikke "når frem" til væggen pga kravet om bevægelsesrum, men kvartslister kan jo lige så godt dække sprækker op ad væggen. Og så lidt hvid blød latexfugemasse på det. Dog måske ikke for at stoppe musene, men sig det materiale, der stopper en gnaver...
Alternativt bruger du umalede lister og spartler, hvor det gaber, og maler derefter.
Klik her for at svare