Hej!

Ønsker lidt råd!

Endelig har vi fået vores gamle lister udskiftet af en håndværker. Var så tilfreds, da det blev gjort, og nu nogle dage senere begynder jeg at bemærke, at man faktisk tydeligt kan se limet på mange af listerne, samt at der er mellemrum mellem liste og væg. Har selvfølgelig haft kontakt med håndværkeren om dette, som på sin side mener, at det er sådan det bliver med de vægge vi har. Hans løsning var at lægge en hvid fuge over for at dække sprækken, og han tilbyder at gøre dette.

Mit spørgsmål er så, burde håndværkeren ikke have gjort denne vurdering med det samme? Og hvis vi lader ham ordne dette, skal det i så fald være en ekstra omkostning for os, eller burde det have indgået i arbejdet? At han "burde" have tænkt på dette fra begyndelsen? Eller er dette "problem" noget man må forvente?

Har forsøgt at vise med billeder, det sidste billede viser, hvordan jeg tænker listen burde være, ret tæt mellem liste og væg, mens de øvrige viser det modsatte.

Mvh en uvidende!

• En væg og gulv med en hvid liste, der har en tydelig sprække mellem liste og væg, som viser dårlig installation.
  • En hvid liste på gulv med synligt mellemrum mellem listen og væggen og en synlig ledning langs gulvet.
  • Hvid liste på væg med synligt lim og glip mellem liste og væg.
  • En hvid liste mod en trægulv, hvor der er en synlig sprække mellem listen og væggen.
  • Et hjørne af en væg og liste med synligt mellemrum mellem liste og væg, samt en ledning ved siden af.
Det ser faktisk ud som lort, en stor grund til ikke at montere færdigmalede lister. Selv ved nybyggeri bliver det sådan, men ikke så ekstremt. Et af hjørnerne, du viser, har han ikke haft held med. Den længere liste er for lav. Det meste kan fuges og derefter males ind, så det bliver pænt.

• Synes
Joak
  • Laddar…
J Johan456 sagde:
Det ser faktisk ud som skidt, en stor grund til ikke at montere færdigmalede lister. Selv ved nyproduktion bliver det sådan, dog ikke så ekstremt. Et af hjørnerne du viser, har han ikke lykkedes med. Den længere liste er for lav. Det meste kan fuges og derefter males ind, så det bliver pænt.
Åh, det var jo trist at høre, man forventer jo, at håndværkere skal gøre arbejdet ordentligt! Mener du, at man så maler over fugen, eller over hele listerne?

Kempa_swe
H HelgaRee sagde:
Hej!

Ønsker lidt råd!

Endelig har vi fået vores gamle lister udskiftet af en håndværker. Var så tilfreds, da det blev gjort, og nu nogle dage senere begynder jeg at lægge mærke til, at man faktisk kan se limet tydeligt på mange af listerne, samt at der er mellemrum mellem listen og væggen. Har selvfølgelig haft kontakt med håndværkeren om dette, som på sin side mener, at det er sådan det bliver med de vægge, som vi har. Han havde som løsning at lægge en hvid fugemasse over for at dække sprækken, og han tilbyder sig at gøre dette.

Min undren er da, burde håndværkeren ikke have gjort denne vurdering med det samme? Og hvis vi lader ham fixe dette, skal det da blive en ekstra udgift for os, eller burde det have indgået i arbejdet? At han "burde" have tænkt på dette fra starten? Eller er dette "problem" noget man må regne med?

Har forsøgt at vise med billeder, sidste billede viser, hvordan jeg tænker, at listen burde være, rimelig tæt mellem liste og væg, dog viser resten det modsatte.

Mvh en uvidende!
Var det en lærling, der udførte arbejdet? Ser ud som et mislykket gør-det-selv projekt.
Lim kun liste, hvis det er betonvæg, ellers skyder jeg dem fast.

Ingen lærling, ældre herre med erfaring, som vi troede i alle fald..! Dog har vi murstensvægge med puds, måske derfor han valgte at lime?

Når man tapetserer så folder man tapetet ud og skærer det ved listerne, så forsvinder sprækkerne, men det så ud til at være lidt rigeligt nogle steder...

Hvad havde I for aftale? Fast eller løbende?
Du kommer nok i øvrigt til at betale for fugningen uanset.

nino nino sagde:
Når man tapetserer, folder man tapetet ud og skærer det på listen, så forsvinder sprækkerne, men det så ud til at være lidt for meget nogle steder...

Hvad havde I aftalt? Fast eller løbende?
Du vil nok skulle betale for fugningen uanset.
Timepris, dog har han været meget imødekommende og kom tilbage og fugede, ikke overalt dog... men det ser jo bedre ud nu nogle steder. Ja, det er jo rimeligt, selvfølgelig, at vi skal betale for den arbejdstid, han har brugt, men han sagde dog, at han ville gøre dette gratis. Men vi får se, når fakturaen kommer!

• Synes
klaskarlsson og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.