så lad os se, om der findes nogen, der kan hjælpe mig på rette vej i hvert fald,

jeg har nu et metaltag, som er oven over badeværelset, nu er der en meget lille balkon, jeg ville gerne udvide den lidt MEN så kommer jeg uden for taget, så jeg bliver nødt til at sætte en limtræsbjælke eller lignende der for at få bæring,

jeg vil også montere en regel mod facaden, så der får den god bæring, den er ca. 2X1M, det er ikke nøjagtige mål, men det kan jeg løse, hvis nogen vil regne rigtig præcist,

bor i VARA kommune

Ikke helt enkelt at forstå, hvad du mener, en tegning eller enkel skitse ville gøre det lettere. Skal altanen hænge ud fra huset uden stolper i forkanten?

äää jeg løber ud og tager billeder.... lægger billeder ind om 3min:)

bild1qz.th.jpg
bild5co.th.jpg
bild4ss.th.jpg
bild3nb.th.jpg
bild2hs.th.jpg

som du ser på sidste billede så vil jeg bygge altanen ud så jeg kommer forbi vinduerne, og de er 160 cm fra nuværende rækværk til foder på sidste vindue.

slipper jeg stolpe så ville det være perfekt, afhænger lidt af hvad der bliver nemmest at gøre

Ud fra billederne ser det ud til, at udhænget bliver ca. 60 cm fra væggen, og for dette behøver du hverken stolpe eller limträ. Dette forudsætter, at du kan lægge en regel oven på væggen i forkanten af altanen og lade den hænge ud. Med en regel mod husvæggen er det så "bare" at lægge gulvbjælkerne mellem disse.

men hvordan skal jeg fastgøre reglarne? for tanken er jo som sagt at have en regel som skrues i facaden, og så have vandrette reglar som vil blive udhænget på ca. 60 cm, og siger vi, at jeg reglar med 60CC, så bliver det 2/3 stk. reglar totalt, men det er jo bare, hvordan jeg skal fastgøre dem i selve pladetaget?

Hvordan er den eksisterende altan fastgjort til bliktaget? Eller "svæver" den over?

gullegrizen sagde:
Hvordan er den eksisterende altan fastgjort til pladetaget? Eller "svæver" den ovenover?

den ligger nok bare på selve pladetaget nu, det man kan se er, at den sidder i facaden via en lægte, og de ydre lægter sidder fast i gulv lægterne.

Så gulvbjælkerne er kileformede og følger bliktagets hældning? At gøre din tilbygning helt svævende ovenover/uden for taget er næsten umuligt. Det bedste ville være, hvis du kunne lægge en frontbjælke langs hele altanen, som har støtte fra væggen under og derefter krage denne ud 60 cm.

Ja man kan. Jo sætte en regel i facaden, å så også sætte en regel unde balkonen på den facaden, spørgsmålet er bare da hvilken størrelse man skal satse på? Å hvor langt man skal fæstne den,

• Synes
Mats Clint
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.