Kan man skære en limtræsbjælke ned fra ca. 310 til 260 i højde? Jeg forstår, at det er praktisk muligt, men bliver den lige så stærk som en, der er 260 fra fabrikken, eller bliver den svagere?

Hvis det er en 90 mm tyk bjælke, er det præcis sådan de forskellige bredder fremstilles. De båndsaves ned til den bredde, der skal leveres. Kan ikke se, at din savning skulle være noget som helst problem.

…desuden hedder det ”kløvning” når du saver på langs. :geek:

• Synes
nino og 1 anden
  • Laddar…
Rickard.
Nu ved jeg ikke, hvad du skal bruge den til, men et kneb for at reducere højden uden at miste næsten nogen styrke er at sænke det, der skal ligge ovenpå, ned i bjælken. Den øvre del af bjælken er i kompression, så den "bryder sig ikke" om man erstatter små stykker med regler, der går den anden vej, så længe man gør det, så de kan hjælpe hinanden.

Denne skal skæres ud for at få adgang til afløbet.
Limtræsbjælken vil være på etagen nedenunder, så den ligger op mod loftet, så udskæring går ikke.
Det bliver en åbning nede på 220 cm, så det er ikke noget problem, jeg var bange for, at man skulle dukke sig for at komme under Limtræsbjælken.

• Rørinstallation med huller i træstrukturen, savsmuld og grå afløbsrør på gulvet, relateret til byggeprojekt med limtræsbjælke.
Nej, moderne limtræsbjælke har forskellig kvalitet på trækonstruktionen i de forskellige lameller. Det er ikke muligt at kløve den på højden og forvente samme styrke som tilsvarende nyt limtræ.

Om netop din bjælke kan kløves 50 mm skal man regne på.

• Synes
nino
  • Laddar…
Ok er det sådan?
Ja jeg er ligeglad med at kløve den

ronolo ronolo sagde:
[billede]

[link]
Sort på hvidt, tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.