Skal bygge nye kasser til min bikube, og det ville passe perfekt at lave dem af en 18mm tyk limtræplade.
Men tåler den at stå udendørs??
Vil male hele kuben med linoliemaling, 2 lag fortyndet og 2 lag ufortyndet.
Det bliver besværligt at lime planker sammen til dette, og de kasser, der kan købes færdige, passer ikke til mine kuber.
Vil male hele kuben med linoliemaling, 2 lag fortyndet og 2 lag ufortyndet.
Det bliver besværligt at lime planker sammen til dette, og de kasser, der kan købes færdige, passer ikke til mine kuber.
Hvordan gik det? Jeg undrer mig også over, hvordan limforskaller fungerer udendørs. De såkaldte hobbyplader er jo limet med interiørlim, så ubehandlet fungerer det nok dårligt. Men hvordan er det, HVIS de er ordentligt malet, fx med akrylatsystem, og er lavet af gran?J JGS85 sagde:Skal bygge nye kasser til min bikube, og det ville passe perfekt at lave dem af en 18mm tyk limtræsplade.
Vil male hele kuben med Linoljefärg 2 lag fortyndet og 2 lag ufortyndet.
Senest redigeret:
Bump!
Jeg har givet op med limtræ udendørs, hvor det udsættes for fugt, det holder ikke. Ikke ved havet på vestkysten i hvert fald. Jeg har limtræ i gerigtbrædderne på indglasningen, de er begyndt at rådne allerede efter nogle år trods godt fugtbeskyttelse. De rådner i praksis indefra og ud...
Nu skal jeg prøve at finde almindelige gerigtbrædder af tilstrækkeligt grove dimensioner i stedet, men det er nok kørt. Man må nok opfinde noget, jeg overvejer to parallelle brædder som skråskæres med fald udad, hvor de ligger mod hinanden. Kortere tid bliver det næppe i hvert fald...
Jeg har givet op med limtræ udendørs, hvor det udsættes for fugt, det holder ikke. Ikke ved havet på vestkysten i hvert fald. Jeg har limtræ i gerigtbrædderne på indglasningen, de er begyndt at rådne allerede efter nogle år trods godt fugtbeskyttelse. De rådner i praksis indefra og ud...
Nu skal jeg prøve at finde almindelige gerigtbrædder af tilstrækkeligt grove dimensioner i stedet, men det er nok kørt. Man må nok opfinde noget, jeg overvejer to parallelle brædder som skråskæres med fald udad, hvor de ligger mod hinanden. Kortere tid bliver det næppe i hvert fald...
Klik her for at svare