Nu er startbeskeden også fremme, så til bul starter byggeriet med både hus og garage, og derfor begynder spørgsmålene også at komme....
Jeg tænkte selv at bygge garagen, og jeg har spurgt spærfabrikanter om de også kan hjælpe mig med limtræsbjælkerne og stolperne til carporten, men der er ingen, der direkte har jublet over det. Det eneste tip jeg har fået er, at man kan bruge en 45*145 som hjørnebrædt for at få større understøtning mod husvæggen, eller måske endda slippe for at felle bjælken ind i væggen.
Garagen skal bygges i Västerås, snezone 2, og taget vil blive belagt med betonsten på brædder. Al anden info findes på tegningerne.
Nogen der kan hjælpe mig med beregning af limtræ og stolper (fundament udføres af entreprenør, så hvis der er nogen trykberegning han har brug for for at dimensionere fundamentet korrekt, er jeg taknemmelig for det også)

Plantegning af et garageprojekt med målene 7200x9600mm, opdelt i et garageområde på 45,5m² og et opbevaringsrum på 15,6m².

Tegning af garage med facade mod vest, inkluderer to vinduer, en dør, og carport med søjler. Betontag på råspont.
 
Ja, hvis det har nogen betydning, så vil spær sidde på cc1200 og bestilles færdige.
 
Hvad er målene?
 
corre sagde:
Hvad er målene?
På hvad? Ses billederne ikke?
Carporten er 4800 dyb og 7200 bred.
 
Åh, nej, ingen billeder ses.
 
Forslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har ingen som helst problemer med at beregne dine limtræløsninger. Jeg har selv fået hjælp med vores lade, hvor jeg anvendte to 9 m lange limtræsbjælker i rygningen.
 
Bödde sagde:
Forslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har ingen problemer med at beregne dine limtræsløsninger. Jeg har selv fået hjælp med vores lade, hvor jeg brugte to 9 m lange limtræsbjælker i rygningen.
Tak for tipset! Skal ringe til dem i morgen. Måske vil de også gerne levere spær 😋
 
Plantegning af et garageprojekt med målene 7200x9600mm, opdelt i et garageområde på 45,5m² og et opbevaringsrum på 15,6m².
 
corre sagde:
Ah, nej, ingen billeder vises.
Lagde billedet op igen. Håber det virker nu for jeg kan se det.
 
Andreas_Evelina sagde:
Tak for tippet! Skal ringe til dem i morgen. Måske er det så meget, at de måske vil levere spær også 😋
Det vil de helt sikkert gøre!!!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.