Googler og googler men jeg går bet.
Jeg vil afvikle en konstruktion og overvejer om en liggende limtræspille 90x90mm ville fungere. Eller er pillerne konstrueret på en anden måde end bjælkerne?
Er det ellers et alternativ at skrue lime sammen 2 stk 45x95mm konstruktionsvirke? Spændet er ca 1,7 meter.
Jeg vil afvikle en konstruktion og overvejer om en liggende limtræspille 90x90mm ville fungere. Eller er pillerne konstrueret på en anden måde end bjælkerne?
Er det ellers et alternativ at skrue lime sammen 2 stk 45x95mm konstruktionsvirke? Spændet er ca 1,7 meter.
Moderator
· Stockholm
· 57 772 indlæg
Nu ved vi jo ikke, hvad den er tænkt at bære, men spontant synes jeg, at 90 eller 95 mm lyder tyndt for den spændvidde. Men som sagt, hvad vil belaste den?
I princippet tror jeg, at en limtræssøjle har omtrent samme styrke som en limtræsdrager af samme dimension.
I princippet tror jeg, at en limtræssøjle har omtrent samme styrke som en limtræsdrager af samme dimension.
Har lavet en anden tråd om det, men får ingen svar. Det ser ud til, at det fungerer bedst at stille mange spørgsmål, som kan besvares med JA eller NEJ bareH hempularen sagde:
Jeg skal erstatte en alt for spinkel underarm (eller hvad man skal kalde det i denne konstruktion), som har siddet siden -57. Så huset hænger jo sammen, men den var sunket ned. Så alt andet end 30 mm vil være stærkere, end det har været.
Og jeg vil ikke have en megabjælke der, når alt andet åbenbart ikke er bygget med lignende dimensioner.
Taknemmelig for input
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-byter-jag-ut-denna-underarm.547628/
Klik her for at svare