Hej alle,

Er der nogen, der tilfældigvis har nogle tips vedr. kunsten at bryde tyngdekraften? Jeg skal snart sætte panel i loftet (mdf-brædder), men vil ikke bryde dampspærren (hvilket sker, hvis jeg skruer, en anden historie), så jeg har brug for at lime dem op.

Den eneste metode, jeg kender, er at støtte op med X antal pinde direkte mod panelbrædderne, men det bliver et uendeligt antal pinde og besvær. Jeg ved, at jeg kan sænke med lægter og skrue i dem, men jeg vil have maksimal højde.

Er der nogen genial teknik, der gør livet lettere, når ting ikke vil falde opad?

Tak på forhånd!

Hvad skal du fastgøre panelet i?

FredrikR FredrikR sagde:
Hvad skal du fastgøre panelet i?
I PIR isoleringsplader, 100mm. Hvor overfladen (aluminium) på pladen udgør en dampspærre. Passende lim har jeg.

https://www.finnfoam.se/produkter/ff-pir

K Kojfabriken sagde:
Hej alle,

Jeg undrer mig om der tilfældigvis findes nogle tips ang. kunsten at bryde mod tyngdekraften? Jeg skal snart sætte panel i loftet (mdf-brædder) men vil ikke bryde diffspærren (hvilket sker hvis jeg skruer, en anden historie), så jeg skal lime dem op.

Den eneste måde jeg kender til er at støtte op med X antal pinde direkte mod panelbrædderne, men det bliver en uendelig masse pinde og bøvl. Ved at jeg kan sænke med lægter og skrue i dem, men jeg vil have maksimal højde.

Findes der nogen genial teknik som gør livet lettere når ting ikke vil falde opad?

Tak på forhånd!
Hvis du synes at du kan skrue i væggene, så kan du sætte reglar op nær loftet og lade tværgående løse reglar hvile på disse. Satte gipsplader op i loftet på haveskuret sådan her:
Loftet under konstruktion med gipsskiver monteret på tværgående reglar, omgivet af træpaneler i en lille bygning.
Du skal naturligvis derefter støtte panelbrædderne op med en masse mindre småpinde...

• Synes
Honsk og 1 anden
  • Laddar…
Tak for tipset!

Mistænker at det er den enkleste metode.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.