Hvis man ikke vil sømme, men kun lime lister og foder, kan man gøre dette på en sådan måde, at man kan tage listerne af uden at ødelægge væg og liste?
Optimalt er det, hvis jeg kan lime listerne, så de sidder pænt uden sprækker, og også kan tages af uden at bryde listerne eller at pudset falder af væggen. Og hvor det tørrede lim nemt kan skrabes af.
Kan det være passende at sætte klatter, store som en 10-krone, hver 50 cm? Skal man sætte en latex-streng mod væggen for at få det helt visuelt tæt mod væggen? Hvilken type lim for at det ikke skal sidde alt for stærkt, så det ødelægger liste/væg ved demontering? (F.eks. når man skal lægge nyt gulv eller slibe gulv, eller fuldspartle væggen)
Det kan være, at min dykkerpistol kan penetrere både liste og "porøs"-pudset gammel væg, og sømmet er tilstrækkeligt langt, og da er der mulighed for lettere demontering, men jeg vil undgå sømhoved og mærker, selvom de er små.
Optimalt er det, hvis jeg kan lime listerne, så de sidder pænt uden sprækker, og også kan tages af uden at bryde listerne eller at pudset falder af væggen. Og hvor det tørrede lim nemt kan skrabes af.
Kan det være passende at sætte klatter, store som en 10-krone, hver 50 cm? Skal man sætte en latex-streng mod væggen for at få det helt visuelt tæt mod væggen? Hvilken type lim for at det ikke skal sidde alt for stærkt, så det ødelægger liste/væg ved demontering? (F.eks. når man skal lægge nyt gulv eller slibe gulv, eller fuldspartle væggen)
Det kan være, at min dykkerpistol kan penetrere både liste og "porøs"-pudset gammel væg, og sømmet er tilstrækkeligt langt, og da er der mulighed for lettere demontering, men jeg vil undgå sømhoved og mærker, selvom de er små.
Hvis du har malet listerne selv, kan det sagtens lade sig gøre at spartle over evt. mærker fra dykkerpistolen og så male et lag til med listerne på plads. Man skal sørge for, at alle søm/dykker er slået lidt ind. Jeg har gjort det, og det bliver helt usynligt. Med færdigmalede, umalede eller malet med ikke dækkende maling fungerer det naturligvis ikke.Dracula sagde:
Hvis man ikke vil sømme, men kun lime lister og foder, kan man gøre dette på en sådan måde, at man kan tage listerne af uden at ødelægge væg og list?
Optimalt er det, hvis jeg kan lime listerne, så de sidder pænt uden sprækker, og også kan tages af uden at knække listerne eller at pudset falder af væggen. Og hvor det tørrede lim let kan skrabes af.
Ville det være passende at sætte klumper, store som en 10-krone, hver 50 cm? Er det en idé at sætte en latex-streng mod væggen for at få visuelt tæt mod væg? Hvilken type lim skal man bruge, så det ikke sidder for stærkt fast og ødelægger list/væg ved demontering? (F.eks. når man skal lægge nyt gulv eller slibe gulv, eller helsparkle væg)
Det kan være, at min dykkerpistol kan trænge igennem både list og "porøs"-pudset gammel væg, og sømmet er langt nok, og så er det muligt med lettere demontering, men jeg vil undgå sømhovederne og mærker, selvom de er små.
Klik her for at svare