MathiasS MathiasS sagde:
5-minutters craft. Hvad er det?

Jeg læser branchereglerne fra ybg.

Jeg har ikke sagt, at man ikke bør lægge papirstrimlen i spartel. Jeg har sagt, at det bliver bedre, hvis du limer. Det har hele tiden fremgået i Ybg, at de mest udsatte samlinger skal limes.
Læs 6.3.1 fra Ybg og dit indlæg, hvor du skriver, at man ikke bør lægge papirstrimlen i spartel, så ser du. Jeg kan ikke lære noget til nogen, der ikke engang forstår sig selv.

EddieHansson EddieHansson sagde:
Limning er iaf OK ifølge YBG Yrkesmässig behandling av gipsskivor:

[billede]

[link]
Gælder afskårne kanter og fugeudspring.
Vær venlig at læse selv.

EddieHansson
J J Vos sagde:
Læs 6.3.1 fra Ybg og dit indlæg, hvor du skriver, at man ikke bør lægge papirstrimlen i spartel, så ser du. Jeg kan ikke lære noget til nogen, der ikke engang forstår sig selv.
I 6.3.2 står der:
Forsænkede langkanter med fugefremspring, der overstiger tolerancen, kan behandles på samme måde som en skåret kant. Ovenstående behandlingsmåde kan også udføres på forsænkede kanter, når du i stedet vil lime strimlen.

EddieHansson
J J Vos sagde:
Gælder afskårne kanter og fugeforløb.
Vær venlig og læs selv.
"Ovenstående behandlingsgang kan også udføres på forsænkede kanter, når du i stedet vil lime strimlen."

J J Vos sagde:
Læs 6.3.1 fra Ybg og dit indlæg, hvor du skriver, at man ikke bør lægge papstrimlen i spartel, så ser du. Jeg kan ikke lære noget til nogen, der ikke engang forstår sig selv.
Er det ok, hvis vi læser 6.3.2 også?

MathiasS MathiasS sagde:
Er det okay, hvis vi også læser 6.3.2?
:rofl: Hvis du først læser 6.3.1 og forstår sammenhængen. Fatter stadig ikke, hvordan du får det til at være, at man ikke bør spartle ind strimlen.;)

• Synes
Nickesågen
  • Laddar…
J J Vos sagde:
:rofl: Hvis du først læser 6.3.1 og forstår sammenhængen. Fatter stadig ikke, hvordan du får det til, at man ikke bør spartle ind strimlen.;)
Jeg vil forklare det for dig én gang, så kan vi slippe det derefter.

Du skrev, at strimlen bør spartles ind. Jeg siger, at inspartling ikke har forrang frem for lim, det går lige så godt at lime (det er, hvad jeg mente med at sige, at den ikke bør spartles ind, jeg forstår, at det kan misforstås som om, det er forkert at spartle). Desuden er det sådan, at de mest knebne samlinger limes, i nuværende udgave af YBG er det lige samlinger, i tidligere udgaver anvisedes også, at samlinger rundt om vinduer osv skulle limes, men det tror jeg er væk nu.

Så, vil du bruge ordet "bør" så må du sige, at strimlen BØR spartles ELLER limes og at lige kanter SKAL limes.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
(det er hvad jeg mente med at sige at den ikke bør spartles ind, jeg forstår at det kan misforstås som at det er forkert at spartle).
Du behøver ikke forklare noget for mig:crysmile:. Du tog fejl og fejer det væk med teksten som jeg citerer her ovenfor mens du lader det fremstå som om jeg tager fejl.:thinking:
Der er håb for dig, hvis du vil være politiker. :rofl:

J J Vos sagde:
Du behøver ikke forklare noget for mig:crysmile:. Du tog fejl og vifter det bort med teksten, som jeg citerer her ovenfor, mens du lader det fremstå, som om jeg har fejl.:thinking:
Der er håb for dig, hvis du vil blive politiker. :rofl:
Nej jeg har forklaret for dig, hvad du misforstod.

• Synes
mickeforsberg
  • Laddar…
M mickeforsberg sagde:
Du spørger om kilden til Mathias' påstand, men har du en kilde på din påstand om, at det ville blive værre at lime papirstrimlen?.
Hvor og hvornår påstod jeg det?

Mikael_L
J J Vos sagde:
Du behøver ikke at forklare noget for mig:crysmile:. Du tog fejl og fejer det bort med teksten, som jeg citerer herover, mens du lader det fremstå som om, jeg har fejl.:thinking:
Der er håb for dig, hvis du vil blive politiker. :rofl:
Det eneste DU beviser, er at du ikke er læsekunnig.
Det eneste alternativ er, at du ikke kan indrømme, at du tager fejl, og hellere vil lyve for din egen forfængeligheds skyld.

MathiasS MathiasS sagde:
Desuden er det sådan, at de mest komplicerede samlinger limes; i den nuværende udgave af YBG er det rette samlinger, i tidligere udgaver blev det også anvist, at samlinger rundt om vinduer osv. skulle limes, men det tror jeg er væk nu.
Om tag og gulv-vinkel står der stadig sådan.
Men andre hjørner ser det nu helt og holdent ud til, at vinkelskinne skal anvendes.

Senest redigeret:
  • Synes
Gabbe1 og 1 anden
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sagde:
Det eneste alternativ er, at du ikke kan indrømme, at du tager fejl og hellere lyver for din egen forfængeligheds skyld.
Du må gerne forklare, hvad fejlen er, og hvad jeg lyver om.

Men MathiasS har jo forklaret for dig, at du misforstod hans indlæg. Til dit forsvar så gjorde jeg det også, da jeg læste det første gang.
Han mener, at det ikke er forkert at lime strimlerne. Hvilket er helt korrekt.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
P Mattiaz sagde:
Men MathiasS har jo forklaret for dig at du misforstod hans indlæg. Til dit forsvar gjorde jeg det også, da jeg læste det første gang.
Han mener, at det ikke er forkert at lime strimlerne. Hvilket er helt korrekt.
Jeg forstår det. Jeg har aldrig påstået, at det er forkert at lime. Jeg spurgte bare efter en kilde på, at det er godkendt at lime. Den fik jeg. Udover det bliver jeg kaldet en løgner og forfængelig. Det er en meget dårlig måde at diskutere tingene på, og jeg er meget overrasket over, at MikaelL bruger denne ukonstruktive metode. Jeg havde respekt for ham tidligere, men...

J J Vos sagde:
Hvor og hvornår påstod jeg det?
Du påstod det ikke direkte, men i dit første indlæg siger du bl.a., at man bør spartle og stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor man skal bruge lim, hvilket let kan tolkes som at du indirekte påstår, at det er bedre at spartle ind remsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.