9,611 læst ·
30 svar
10k læst
30 svar
Limmet papirstrimmel med tapetklister, hvad kan der ske?
Læs 6.3.1 fra Ybg og dit indlæg, hvor du skriver, at man ikke bør lægge papirstrimlen i spartel, så ser du. Jeg kan ikke lære noget til nogen, der ikke engang forstår sig selv.MathiasS sagde:
I 6.3.2 står der:J J Vos sagde:
Forsænkede langkanter med fugefremspring, der overstiger tolerancen, kan behandles på samme måde som en skåret kant. Ovenstående behandlingsmåde kan også udføres på forsænkede kanter, når du i stedet vil lime strimlen.
Jeg vil forklare det for dig én gang, så kan vi slippe det derefter.J J Vos sagde:
Du skrev, at strimlen bør spartles ind. Jeg siger, at inspartling ikke har forrang frem for lim, det går lige så godt at lime (det er, hvad jeg mente med at sige, at den ikke bør spartles ind, jeg forstår, at det kan misforstås som om, det er forkert at spartle). Desuden er det sådan, at de mest knebne samlinger limes, i nuværende udgave af YBG er det lige samlinger, i tidligere udgaver anvisedes også, at samlinger rundt om vinduer osv skulle limes, men det tror jeg er væk nu.
Så, vil du bruge ordet "bør" så må du sige, at strimlen BØR spartles ELLER limes og at lige kanter SKAL limes.
Du behøver ikke forklare noget for migMathiasS sagde:
Der er håb for dig, hvis du vil være politiker.
Det eneste DU beviser, er at du ikke er læsekunnig.J J Vos sagde:
Det eneste alternativ er, at du ikke kan indrømme, at du tager fejl, og hellere vil lyve for din egen forfængeligheds skyld.
Om tag og gulv-vinkel står der stadig sådan.MathiasS sagde:
Men andre hjørner ser det nu helt og holdent ud til, at vinkelskinne skal anvendes.
Senest redigeret:
Jeg forstår det. Jeg har aldrig påstået, at det er forkert at lime. Jeg spurgte bare efter en kilde på, at det er godkendt at lime. Den fik jeg. Udover det bliver jeg kaldet en løgner og forfængelig. Det er en meget dårlig måde at diskutere tingene på, og jeg er meget overrasket over, at MikaelL bruger denne ukonstruktive metode. Jeg havde respekt for ham tidligere, men...P Mattiaz sagde: