I vores tilbygning vil vi få plads til en dyb vindueskarm, ca. 24 cm.
Jeg overvejer at købe nogle vindueskarme af kalksten fra et 60'er-hus, hvor de sidder med en dybde på 15 cm.
Tanken var at montere den indre og derefter tilpasse dybden på den ydre og lime mod underlaget og mod den anden plade, så samlingen bliver tæt.
Ramme til et vindue under konstruktion, dækket med hvid og grøn tape, markeret med røde og grønne linjer.
Pladerne har en lille fasning, og at der bliver en samling gør ikke noget. Farveforskellen gør heller ikke noget. Marmor ville have været endnu pænere, men sværere i forhold til tilpasning af mønster.
Grå kalksten fönsterbänkar staplade mot en vit vägg, med synlig mönstring och en liten fasning på kanterna.
Tror I, det kan fungere med en god plade til at skære i sten og derefter slibe?

Du kommer til at skulle bruge en ret stor vinkelsliber, det er ikke helt let at køre sådan en helt lige på fri hånd. Øv dig lidt et andet sted først.👍

• Synes
FreQa
  • Laddar…
I InsidersUnited sagde:
Du kommer behöva en ret stor vinkelsliber, det er ikke helt let at køre en sådan helt snorlige på frihånd. Øv lidt et andet sted først.👍
Må øve på de dele, der skal væk! Tænkte jeg kører langs en anhold.

FreQa FreQa sagde:
Får øve på de dele som skal væk! Tænkte jeg kører langs et anslag.
Øve er godt 😊
Jeg ville dog have sat den kappede skive inderst, og ”skjult” den savede langside mod vinduet med blød fugemasse, så alle synlige langsider, også dem der limes mod hinanden, er pæne.
Har kappet lidt i gamle marmorvindueskarme og synes det er virkelig svært at få et rigtig godt snit, selv med en lille vådkap/bordrundsav. Tror(?) det også bliver pænere med den brede mod rummet, og måske lidt mere stabilt hvis den skal have lidt udhæng. Held og lykke!

• Synes
FreQa og 1 anden
  • Laddar…
Frerider
FreQa FreQa sagde:
I vores tilbygning vil vi få plads til en dyb vindueskarm, ca. 24 cm..
Jeg tænkte på at købe nogle vindueskarme af kalksten fra et 60'er hus, hvor de har siddet med en dybde på 15 cm.
Tanken var at montere den indre og så tilpasse dybden på den ydre og lime mod underlaget og mod den anden plade, så samlingen bliver tæt.
[billede]
Pladerne har en lille fasning og at der bliver en samling gør ikke noget. Kulørforskellen gør heller ikke noget. Marmor ville have været endnu flottere men sværere med tilpasning af mønster.
[billede]
Tror I det kan fungere med en god plade for at skære i sten og derefter slibe?
Med en håndholdt bliver det svært at lykkes, vil anbefale at leje en vådsav, så har du bedre chance for at lykkes..
Problemet vil være længden for at kunne bruge vandkap.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.