Vil lime op renoveringsgips mod betonvægge.
Tænkte bruge gipsmørtel på den lidt ujævne væg, men på de andre vægge kunne det måske fungere med monteringslim. I så fald, hvor meget skal bruges på en 2500 x 1200 plade?

Gipsmørtel ser ud til at have et forbrug på 2-4 kg per kvm, dvs. 6-12 kg per plade.

Intet jeg ville anbefale, bedre at lade nogen pudse væggene! Prøvede at montere gips her, blev ikke godt, smed elendigheden ud og lod pudse væggene i stedet. Det er svært at få dem til at ligge præcis tæt på, hvilket gør dem nemme at ødelægge, og desuden syntes jeg ikke, det fik ordentligt fat. Er det et lättbetongshus?

• Synes
vectrex
  • Laddar…
Det går nok 1 tube per 2400x1200, vil jeg tro. Jeg limede 2400x900, og der gik 2 tuber monteringslim til 3 plader. Det bliver dyrt. Brug gipsbruk og klik på pladerne, træk derefter ud med 10'erens fixkam.

Det er en lejlighed. Nogle vægge er blåbeton og nogle almindelig beton. Testede renoveringstapet men var ikke tilfreds med dets resultat.

1 tube per plade bliver omtrent samme pris som gipsmørtel. En tube type pl400/600 ligger på ca. 60 kr. 25 kg gipsmørtel 179 kr.

Senest redigeret:
Altså, hvis du har prøvet med renoveringstapet så lyder det som om du bare skal spartle væggene? Det er jo nemmere end at forsøge at lime gipsplader op, som risikerer at løsne sig senere.

Nja, eller jo, altfor at spartle men jeg værdsatte at det skulle tage meget tid og slid. Har nu sat op tre plader Renoveringsgips. Lykkedes at knække en plade da jeg bar den. Få se resultatet i morgen. Fik sætte nogle vægte som spændte imod for at få kanterne helt ind. Kørte med gipsmørtel

Går næsten hurtigere at spartle...

Hurtigere ved jeg ikke...
En plade sætter man op på 5 minutter. En ujævn væg skal spartles tre gange og slibes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.