Har et problem med taget køkkenet. Limfarvelaget nærmest betonen slipper hvilket resulterer i krakeleringer i den nye farve.

Som jeg ser det, har jeg to alternativer:

1. Skrabe ned det hele til betonen, vaske, bredspartle, slibe, male.

2. Opsætte en form for gips i loftet. Jeg vil helst undgå lægter. Er det muligt at lime renoveringsgips op i loftet? Betonloft.

Tager taknemmeligt imod al input.

J Jimp sagde:
Har et problem med loftet i køkkenet. Limfarven nærmest betonen slipper, hvilket resulterer i krakeleringer i den nye farve.

Som jeg ser det, har jeg to alternativer:

1. Skrabe ned det hele til betonen, vaske, fuldspartle, slibe, male.

2. Opsætte en form for gips i loftet. Ville helst undgå lægter. Er det muligt at lime renoveringsgips op i loftet? Betonloft.

Modtager gerne al input.
Jeg havde lignende problemer i en lejlighed for længe siden. Jeg skrabede det løse væk. Så lavede jeg en blanding af noget, som jeg påførte med en pensel for at efterligne den eksisterende struktur. Kan desværre ikke huske, hvad jeg blandede. Det kan have været vævlim og spartel(?). Uanset blev det godt efter maling.

N nybyggarn3 sagde:
Jeg havde lignende problemer i en lejlighed for længe siden. Jeg skrabede det løse væk. Så lavede jeg en blanding af noget som jeg påførte med en pensel for at efterligne strukturen der var der. Kan desværre ikke huske hvad jeg blandede. Det kan have været vævlim og spartel(?). Under alle omstændigheder blev det godt efter maling.
Okay! Har du undgået revner i den nye farve?

J Jimp sagde:
Okej! Har du sluppit sprickor i nya färgen?
De årene jeg blev boende holdt det.

Eftersom roden til problemet er, at eksisterende maling slipper, virker det som en dårlig idé at lime gipsplader op. Jeg tror, det er skrabe, spartle og male, der gælder. At skrue gipsplader op i betonloftet virker besværligt.

A Avemo sagde:
Eftersom roten till problemet er at den eksisterende maling slipper, virker det som en dårlig idé at lime gipsplader op. Jeg tror, det er skrabe, spartle og male, der gælder. At skrue gipsplader op i betontaget virker besværligt.
Helt rigtigt. Det går nok ikke at komme udenom problemet. Bliver til at lave nye regler. At skrabe ned bliver et hestearbejde. Der ligger jo allerede 3-4 lag på limfarven.

N nybyggarn3 sagde:
De år jeg boede der, holdt det.
Sejt! Tak for tippet for resten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.