N
Hej.
Jeg vil lime en 25x48 lægte direkte på pudset leca indendørs/tørt rum. Virker det med noget lim, der holder ordentligt? Gætter på, at det skal kunne klare at holde 2-3 kg belastning lige ned. 3-4 kg forskydning.
Lægterne vil sidde helt ude på lecaen (max 1 cm inde fra kanten), så at bore og plugge er lidt risikabelt.

B
Svært at vurdere hvor godt pudset sidder på lecan. Jeg tror godt konstruktionslim kan holde, men at pudset måske slipper fra væggen. Og så spiller det ingen rolle hvor godt lim man har.

Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor man ikke skal kunne plugge og skrue. Man burde kunne bore skråt hvis det er tæt på kanten?

N
B BSOD sagde:
Svært at vurdere, hvor godt pudset sidder på lecan. Jeg tror godt konstruktionslim kan holde, men at pudset måske slipper fra væggen. Og så spiller det ingen rolle, hvor godt lim man har.

Jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor man ikke skulle kunne plugge og skrue. Man burde kunne bore skråt, hvis det er tæt på kanten?
Lige der er det kun slammet med tyndt puds B, så det kommer ikke til at slippe der.
En anden grund til at lime er, at det bliver lettere at få det helt lige og i lod. Skruer kommer til at trække lægterne mod lecan, som ikke er 100% nøjagtig samme mål ud/ind hele vejen. Et lim ville kunne udfylde dette, og lægterne ville blive lige.

B
Hvor lang er lægten? Og er det delen, der er 48mm, som skal limes?

N
B BSOD sagde:
Hvor lang er lægten? Og er det delen som er 48mm som skal limes?
2m - 1m - 2m (10x21) døråbning hvor jeg tænkte bare at have "indramning" uden dør. Hedder sikkert noget godt, men kan ikke komme i tanke om det nu.
Ja det er 48 delen som skal limes mod lecan.

B
N nova383 sagde:
Ja præcis.
det er en døråbning 10x21 hvor jeg tænkte bare at have "indramning" uden dør. Hedder sikkert noget men kommer ikke på det nu.
ok. Lyder som en slags foder? Men jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan du skal belaste delen.

Jeg er som sagt tvivlsom over for bare at lime, men hvis jeg skulle prøve, havde jeg brugt PL400 lim. Det lyder ikke som om det skulle få så stor konsekvens, hvis limet slipper? Så er det vel bare at teste.

Jeg testede engang lavpriskonstruktionslim fra byggmax. Det var omtrent som et gammelt tyggegummi et halvt år senere.

• Synes
nova383
  • Laddar…
N
PL400 lyder som en idé ja!
Foder hedder det ja : )
Nej det er ingen belastninger at tale om.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.