I vaskerummet har jeg sat tørresnore op på væggen ved at skrue (med kraftig plug i letbetonvæg) 2 regler på hver væg, skrue kroge og trække tørresnor mellem disse. Måske ikke den pæneste konstruktion, men det er jo trods alt bare et gammelt vaskerum.
Nu er det så, at den ene regel er løsnet fra væggen, trukket ud med plug og det hele, og har dermed efterladt 3 store huller i væggen. Jeg kunne selvfølgelig bore nye huller og prøve med kraftigere plug, men væggen føles generelt meget porøs, og jeg er bange for, at det samme vil ske igen.
Nu til mit spørgsmål, ville det fungere at lime reglen fast? Jeg tænker typisk PL400. Der vil ikke være noget behov for at flytte det, da vaskerummet snart skal bygges om. Er der nogen, der har limet træ mod letbeton på en væg før?
/m
Nu er det så, at den ene regel er løsnet fra væggen, trukket ud med plug og det hele, og har dermed efterladt 3 store huller i væggen. Jeg kunne selvfølgelig bore nye huller og prøve med kraftigere plug, men væggen føles generelt meget porøs, og jeg er bange for, at det samme vil ske igen.
Nu til mit spørgsmål, ville det fungere at lime reglen fast? Jeg tænker typisk PL400. Der vil ikke være noget behov for at flytte det, da vaskerummet snart skal bygges om. Er der nogen, der har limet træ mod letbeton på en væg før?
/m
Det går udmærket at lime træ mod letbeton med netop Pl400. Glem ikke at sætte pres på limningen, indtil limet er hærdet færdigt. Afhængig af hvor bred reglen er mod væggen, får du forskellig bæreevne, sørg for at du har tilstrækkelig bred regel, når du sætter den op, så den ikke slipper pga vægten af vasketøjet.
Køb ankermasse og fyld i de store gamle huller og sæt nye plugs i, inden massen hærder. Det kommer til at sidde fast som klippen.case00 sagde:I vaskerum har jeg sat tørresnore op på væggen ved at skrue fast (med kraftig plug i letbetonvæg) 2 reglar på hver væg, skrue kroge fast og trække tørresnor mellem disse. Måske ikke den flotteste konstruktion, men det er jo trods alt bare et gammelt vaskerum.
Nu er det sådan, at den ene regel er løsnet fra væggen, trukket ud med plug og det hele, og har dermed efterladt 3 store huller i væggen. Jeg kunne selvfølgelig bore nye huller og prøve med kraftigere plug, men væggen føles generelt meget porøs, og jeg er bange for, at det samme vil ske igen.
Nu til mit spørgsmål, kunne det fungere at lime reglen op? Jeg tænker noget i stil med PL400. Der vil ikke være behov for at flytte noget, da vaskerummet ska bygges om på et tidspunkt. Er der nogen der har limet træ mod letbeton på en væg før?
/m
Klik her for at svare