Har lagt et flydende trægulv på betonundergulv og mangler nu kun listerne.
Alle vægge er letbeton (Siporex), og listerne er lakerede egelister.
Derfor er jeg meget usikker på at plugge og bore dem (det bliver for grimt med en masse skruer i listen, da jeg ikke kan spartle og male over dem).
Gætter (men har ikke prøvet) at det ikke vil være muligt at skyde dem fast med sømpistolen. Så overvejer at bruge noget i retning af PL400 og skyde nogle søm i for blot at holde dem på plads mens det tørrer (hvis det da er muligt at skyde dem nogenlunde fast).
Listerne er lidt buede på indersiden, så lidt tvivlsom til, hvor godt limet vil gribe.
Sådan ser formen på listerne ud
Tænkte at bruge kvartstav bagefter, lidt gammeldags måske, men vil dække ordentligt, så gulvet ikke krymper så meget, at listen ikke dækker tilstrækkeligt.
Er jeg helt galt på den, eller er dette en god måde at løse opgaven på.
PS. hele listen er jo lidt buet (nu henviser jeg ikke til bagsiden, men de er ikke snorlige fra trælasten). Så der vil jo være en del spænd i dem, der skal overvindes, før limet er helt tørt.
Egentlig synes jeg PL400 føles lidt "for permanent", men ved ikke, hvordan jeg ellers skulle løse det.
behøver du gå efter med kvartstav har du helt enkelt ikke gjort det rigtigt.
Sætte kvartsstqav er jo det grimmeste man kan gøre, hvis du har lagt nyt gulv. Frygtelig tanke. Gulvet krymper maks 2-3mm, så det dækker fint og godt med almindelig gulvsokkel, hvis du har været rimelig omhyggelig.
Hvis væggen er lige og pæn, går det aldeles udmærket at bruge montagelim eller pl400, som du klikker ud (rigelig klat) på listen med cc 600. Så skyder du med dykkerpistolen igennem disse. Så holdes de fast, mens det hærder.
Well, har listet (passende udtryk) ud, hvordan det er. Den sidste række kalkerede jeg væggen forkert (som ikke er "ret og fin"), jeg tog 7mm for meget.
Så jeg vejer mellem kvartsstav for at dække og bestille en pakke hjem til (2 ugers leveringstid ).
Men at klikke på pl400 og at køre pickan med cc600 lyder stadig smart for selve listen.
Skal teste at lægge lidt list med kvarts, har alligevel lidt kvartslist liggende i samme træ og lak, som skal sættes ved en eller anden tærskel.
ja, kigger kan du altid gøre. Men synes at du kan vente 2v og så lægge en ny sidste linje. Du skal alligevel bo der for livet =)
En kvartsstav vil redde dig til døden for life =(
Du har jo helt ret. Nok mest mig som blev så træt af mig selv og ledte efter "enkle løsninger" på et allerede ret enkelt problem. 2 timers ekstra arbejde er en lille indsats for ordentligt lavet rum, indtil vi skal skifte gulv om en halv evighed.
Måske en lidt sen kommentar, men hvorfor bruge den afbildede liste ved gulvet? Det er jo en dør/vinduesfoder …
En almindelig gulvlist behøver ingen kvartstaf for at tilslutte mod gulvet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.